Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB til USB-nettverk


Anbefalte innlegg

Fant ingenting ved å søke, verken her eller på Google, så her får dere noe å bryne dere på.

 

Fikk tak i en gammel laptop til fruen i huset, en Celeron 466 uten vanlig RJ45-inngang. Etter å ha prøvd og feilet med et trådløst ad-hoc-nettverk mellom min stasjonære PC og hennes bærbare, fant jeg en tilsynelatende snerten sak på QXL - en dingsedangs med to USB-kabler tilkoblet.

 

Denne skal etter sigende koble to PC-er sammen og la dem dele både filer og nettverkstilkoblinger. Problemet er bare at den bare dukker opp som en 'removable disk' når den kobles til. På denne disken ligger det en liten .exe-fil, som, når kjøres på begge maskinene samtidig, lar meg overføre filer mellom dem. På CD-en som fulgte med, ligger det drivere til Windows 98 (unødvendig til XP), samt en manual (som kræsjer Word/Wordpad på alle maskiner jeg har prøvd).

 

Jeg kan ikke sette opp et nettverk på den bærbare PC-en, da den ikke kan finne noe nettverks-kort. Det eneste alternativet er direkte kabel-tilknytning, noe jeg også har prøvd å sette opp, uten hell (får bare opp valgene COM1, LPT1 og IR-DA).

 

Noen som har vært borte i lignende?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...