Jump to content
Sign in to follow this  
rogbiff

Ny side, kritikk ønskes

Recommended Posts

Da var det nye designet ferdig, som skal erstatte den gamle siden (joakimnorge.com)

Denne siden er ment til å være en hjemmeside med info om meg selv, noen bilder,

og litt om utstyret mitt.

Har prøvd å lage en original header, har jeg lykkes?

Validatoren rapporterer et problem jeg ikke finner, en </p> tag uten en "begynnelse". Jeg leter og leter, men konkluderer hver gang at parse-tree er korrekt. ?

Jeg lurer også på om jeg kansje har laget mouseoveren i menyen litt hard, eller hva synes dere?

Konstruktiv kritikk generelt om grafikk, farger, typografi og kode mottas med en stor takk :yes:

Så til slutt, linken ---> www.joakimnorge.com/jn

Edited by rogbiff

• Tror ikke <ul> kan stå inni en <p>, så derfor får du en feil som sier at p'en ikke er åpnet. Løsning: Avslutt paragrafen før du starter listen, og start en ny paragraf etterpå.
  • Synes ikke headeren var spesielt original jeg :blush: Ikke fullt så høy som de headerne man ofte ser nå for tiden, men allikevel bare en firkant med et bakgrunnsbilde og en tekst som viser tittelen på siden :p
  • Synes mouseoveren i seg selv var OK, men gulfargen matchet ikke noe annet på siden..
  • Når det gjelder typografi fikk jeg litt sånn word-dokument-følelse av innholdet. Hvit bakgrunn, svart tekst - zzzzz.. Få inn noe farger og noen detaljer, så blir det straks bedre
  • Footern var faktisk finfin.. Validator-knappene var spesielt bra :)

liker siden veldig godt.. :yes:

uten at jeg er noen webdesign-guru er det to ting jeg savner:

at punktene i menyen fyller ut hele bredden, og litt mer/sprekere farger.. :thumbs:

Edited by toss

•  
  • Tror ikke <ul> kan stå inni en <p>, så derfor får du en feil som sier at p'en ikke er åpnet. Løsning: Avslutt paragrafen før du starter listen, og start en ny paragraf etterpå.

• Synes ikke headeren var spesielt original jeg :blush: Ikke fullt så høy som de headerne man ofte ser nå for tiden, men allikevel bare en firkant med et bakgrunnsbilde og en tekst som viser tittelen på siden :p

• Synes mouseoveren i seg selv var OK, men gulfargen matchet ikke noe annet på siden..

• Når det gjelder typografi fikk jeg litt sånn word-dokument-følelse av innholdet. Hvit bakgrunn, svart tekst - zzzzz.. Få inn noe farger og noen detaljer, så blir det straks bedre

• Footern var faktisk finfin.. Validator-knappene var spesielt bra :)

1: Takk for tipset, det funka.

2: Tenkte på theme i headeren (sea-theme)

3: Hadde det blitt bedere med blå mouseover?

4: Skal prøve å legge inn noen farger og detaljer.

5: Takk, takk

Takk for din kontruktive kritikk Loomy :D

Toss : Hadde vert bedere og ha alle knappene like bredere...?

Edited by rogbiff

2: Tenkte på theme i headeren (sea-theme)

Fikk litt sånn Kaptein Sabeltann-følelse jeg :blush:

:!:

Jo da, det gir vel en slik følelse, men kan jo eventuelt fjerne båten og lage noe annet der?

Husk, det er en hjemmeside...

Toss : Hadde vert bedere og ha alle knappene like bredere...?

tror kanskje det..

og en lys blå mouseover tror jeg hadde gjort seg..