Gå til innhold

Ny PC, kan gå over 20000...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig i det. :) Jeg ser at Netshop har alle varene, utenom cpu-kjøleren, inne. Det er lurere å handle der da Netshop i tillegg er på andre plass i Webshopperguiden.

 

Hvis du har et kabinett som er stort nok kan du vurdere å anskaffe deg et komplett vannkjølings-sett både til cpu, vga og chipset.

 

Edit: Istedenfor å bruke så mye på skjermkortet kan du kjøpe POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3 . Da er du halvveis til det vannkjølings-settet jeg linket til med de pengene som du da sparer. :)

Endret av guezz
Lenke til kommentar

netshop har kjøleren.. jeg ringte i dag for å få hjelp om den andre thermaltake kjøleren eller en annen, og han kom med den nye og sa at den var bra.

jeg fant den ikke på nett, men de la den ut da jeg snakket med dem, så de har alt!! og da faller det enkelt og greit på å handle der =)

Lenke til kommentar
Men hva er da best. et 6800 Ultra, f.eks POV 6800 Ultra, eller X800XT, f.eks Asus X800XT??? Virker som om prisen er det eneste som avgjør her, his man ser bort i fra prisen, hva er best av et X800XT og et 6800 Ultra???

Svært vanskelig spørsmål. Jeg tror du blir fornøyd uansett hvilke av de du velger. Jeg har POV 6800 Ultra selv, så jeg blir på en måte litt inhabil. Jeg er fornøyd i alle fall. Jeg var på nippet til å velge x800xt, men tilgjengeligheten er så lav.

 

Mine poeng var:

1) Det Gainward CoolFX-kortet som du valgte først er til de grader overpriset. Det yter ikke særlig bedre enn f.eks. POV sitt vanlige Ultra-kort, men koster nesten 3 lakser mer. Greit, CoolFX er nok ganske stillegående, men det er etter min mening å stappe penger i dassen.

2) X800XT er vanskelig å få tak i. Fordelen med det X800XT-kortet jeg linket til er at det har IceQ dvs. en bedre og mer stillegående kjøleløsning enn vanlige X800XT-kort.

 

Hvis du har tålmodighet nok, så venter du til du får tak i et X800XT-kort. Hvis ikke, så blir du sikkert fornøyd med 6800 Ultra. Du trenger ikke velge POV hvis du er skeptisk etter det Netshop sa, Gainward har vel "vanlige" 6800 Ultra de også.

 

 

Håper det var litt oppklarende. :)

jeg har mye tålmodighet og jeg går for his x800xt ice-q

 

eneste jeg rynker pannen over er RAM'en, vil gjerne ha OCZ brikker, men de har ikek Twinset til 2048 på netshop enda, og da orker jeg ikke stresse med det. men de 1024 brikkene er satans dyre og 2 av dem blir på over 5000. Noe som hadde vært billigere hadde jo vær 2* 2*512 twinset siden gigabyte hovedkortet har 4 minneplasser, men det er vel ikke særlig aktuelt...

Endret av Lazyboi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...