Gå til innhold

Ny PC, kan gå over 20000...


Anbefalte innlegg

jeg har lest den, og alle problemene som kom, men jeg ringte support på Netshop, og de sa at det jeg hadde satt opp var 0 probloem, han sa selv at han ville gå for et ATI-kort og han sa det ikke var noe problem med det, bare jeg hadde en kabinett med mye luft, osv...

 

Kan være jeg velger 3500+ prossesoren, men jeg har ikke så mye peiling på clocking,osv så jeg trenger noe med futt i fra starten. han på nettshop sa at AX800XT var bedre enn 6800GT, men det kan være at han liker det best, ikke vet jeg...

Endret av Lazyboi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen.

 

Vil ikke anbefale deg å kjøpe det råeste av det råe.

Ytelsen du får forsvarer ikke prisen. Gå for det nest nyeste/nest råeste... Du vil spare mange tusenlapper!

 

Senk budsjettet ditt. Det er helt i ødemarka å kjøpe en maskin til 30.000 kr.

 

Maskinen vil kanskje holde en måned lenger da.. Men er du serriøst interessert i å betale 10.000 +++ for at maskinen skal vare en lusen måned ekstra?

 

Ikke f***.

 

Hold deg på 20.000

 

Å gå over dette er tull!

Lenke til kommentar
jeg har lest den, og alle problemene som kom, men jeg ringte support på Netshop, og de sa at det jeg hadde satt opp var 0 probloem, han sa selv at han ville gå for et ATI-kort og han sa det ikke var noe problem med det, bare jeg hadde en kabinett med mye luft, osv...

 

Kan være jeg velger 3500+ prossesoren, men jeg har ikke så mye peiling på clocking,osv så jeg trenger noe med futt i fra starten. han på nettshop sa at AX800XT var bedre enn 6800GT, men det kan være at han liker det best, ikke vet jeg...

Du sier du trenger en del futt i starten.. 3500+ ER det futt i :p

Du trenger ikke det beste bare for å få en rask CPU.

Forskjellen mellom 3500 og FX-53 i ytelse er kanskje rundt 10%, mens forskjellen i pris er nærmere 100% :p

 

Ytelsesforskjellen mellom 6800GT og X800XT er heller ikke enorm, men heller ikke SÅ stor prisforskjell (ca 1000kr?).

Lenke til kommentar
jeg har lest den, og alle problemene som kom, men jeg ringte support på Netshop, og de sa at det jeg hadde satt opp var 0 probloem, han sa selv at han ville gå for et ATI-kort og han sa det ikke var noe problem med det, bare jeg hadde en kabinett med mye luft, osv...

 

Kan være jeg velger 3500+ prossesoren, men jeg har ikke så mye peiling på clocking,osv så jeg trenger noe med futt i fra starten. han på nettshop sa at AX800XT var bedre enn 6800GT, men det kan være at han liker det best, ikke vet jeg...

Du sier du trenger en del futt i starten.. 3500+ ER det futt i :p

Du trenger ikke det beste bare for å få en rask CPU.

Forskjellen mellom 3500 og FX-53 i ytelse er kanskje rundt 10%, mens forskjellen i pris er nærmere 100% :p

 

Ytelsesforskjellen mellom 6800GT og X800XT er heller ikke enorm, men heller ikke SÅ stor prisforskjell (ca 1000kr?).

Jeg skal ikke ha FX-53, men 3800+

 

tenker dere på 6800GT kortet til Gigabyte, Gainward eller POV?? Er det noe man heller kjøper istede for AX800 XT???

Endret av Lazyboi
Lenke til kommentar

Skjønner.. Takk, tenker jeg da går for 3500+

 

ellers hadde det vært kjekt med svar på hva dere mener om skjermkortet, er det bare pris som gjør at valget deres faller på 6800GT, eller er det ytelse?? Lurer også på hvilket av dem jeg bør kjøpe.. er jo så himla mange produsenter!

 

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=7614

Endret av Lazyboi
Lenke til kommentar
Skjønner.. Takk, tenker jeg da går for 3500+

 

ellers hadde det vært kjekt med svar på hva dere mener om skjermkortet, er det bare pris som gjør at valget deres faller på 6800GT, eller er det ytelse?? Lurer også på hvilket av dem jeg bør kjøpe.. er jo så himla mange produsenter!

 

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=7614

6800GT er et meget raskt kort, men såklart så slår det ikke X800XT eller 6800Ultra.

Jeg ville helt klart gått for 6800GT, men det valget kommer av at 6800GT er en del billigere.

Har du god råd, og har lyst til å bruke mye på skjermkort, så gå for X800XT eller 6800Ultra.

Har du lyst til å få mest ytelse for pengene, gå for 6800GT.

 

EDIT: Asus er en meget god produsent av skjermkort. Mange andre veldig gode også, men hvis jeg skulle gått for et 6800-kort, ville jeg valgt Asus.

 

EDIT: Hvis jeg skujlle hatt et X800-kort, ville jeg gått for Powercolor, da jeg har meget god erfaring med dem (har et PC R9800PRO kort nå).

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

For å øke forvirringen din litt, så ville jeg bare minne om at X800xt er nesten umulig å oppdrive. Jeg ville uansett satset på X800 XT IceQ.

 

Men siden det er så vrient å få tak i, så ville jeg tatt 6800 Ultra ;)

 

 

Edit: Og fornuftig å justere prosessoren ned til en 3500+. Min uklokkede A64 3500+ bruker ca 4 sekunder mer på å regne ut Pi med 1 million desimaler, sammenlignet med FX-53. Det kan vanskelig begrunne en prisforskjell på flere tusen kroner.

Endret av Radial
Lenke til kommentar
For å øke forvirringen din litt, så ville jeg bare minne om at X800xt er nesten umulig å oppdrive. Jeg ville uansett satset på X800 XT IceQ.

 

Men siden det er så vrient å få tak i, så ville jeg tatt 6800 Ultra  ;)

 

 

Edit: Og fornuftig å justere prosessoren ned til en 3500+. Min uklokkede A64 3500+ bruker ca 4 sekunder mer på å regne ut Pi med 1 million desimaler, sammenlignet med FX-53. Det kan vanskelig begrunne en prisforskjell på flere tusen kroner.

Nå forvirrer du meg jævlig her =). Da jeg ringte Netshop, sa de at POV 6800 Ultra var et "dårlig" kort. Husker ikke helt hva han sa nå i farta, men han anbefalte X800Xt før det hvertfall...

 

Men hva er da best. et 6800 Ultra, f.eks POV 6800 Ultra, eller X800XT, f.eks Asus X800XT??? Virker som om prisen er det eneste som avgjør her, his man ser bort i fra prisen, hva er best av et X800XT og et 6800 Ultra???

Endret av Lazyboi
Lenke til kommentar
Men hva er da best. et 6800 Ultra, f.eks POV 6800 Ultra, eller X800XT, f.eks Asus X800XT??? Virker som om prisen er det eneste som avgjør her, his man ser bort i fra prisen, hva er best av et X800XT og et 6800 Ultra???

Svært vanskelig spørsmål. Jeg tror du blir fornøyd uansett hvilke av de du velger. Jeg har POV 6800 Ultra selv, så jeg blir på en måte litt inhabil. Jeg er fornøyd i alle fall. Jeg var på nippet til å velge x800xt, men tilgjengeligheten er så lav.

 

Mine poeng var:

1) Det Gainward CoolFX-kortet som du valgte først er til de grader overpriset. Det yter ikke særlig bedre enn f.eks. POV sitt vanlige Ultra-kort, men koster nesten 3 lakser mer. Greit, CoolFX er nok ganske stillegående, men det er etter min mening å stappe penger i dassen.

2) X800XT er vanskelig å få tak i. Fordelen med det X800XT-kortet jeg linket til er at det har IceQ dvs. en bedre og mer stillegående kjøleløsning enn vanlige X800XT-kort.

 

Hvis du har tålmodighet nok, så venter du til du får tak i et X800XT-kort. Hvis ikke, så blir du sikkert fornøyd med 6800 Ultra. Du trenger ikke velge POV hvis du er skeptisk etter det Netshop sa, Gainward har vel "vanlige" 6800 Ultra de også.

 

 

Håper det var litt oppklarende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...