Gå til innhold

Morrowind - Erfaringer


Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei.. har nå testa Morrowind i en liten time å to...

 

I denne posten vil jeg at dere skal dele erfaringer ang spillet :grin:

 

Her er de erfaringene jeg har fått til nuh:

 

1. VANVITTIG krevende grafikk. Hakker på maskina mi (med 28.90 drivere), se signatur.. Er dette normalt?

 

2. Meget god gameplay, spillet er enkelt å forstå.

 

3. Mappa er bygget opp på en bra måte.

 

4. Folk er faktisk littegranne "som folk".

 

5: (Bug) spillet quitta rett til desktopen.. Helt plutselig....

 

Spørsmål:

 

1. Finnes det Surround støtte i Morrowind (jeg hører ihvertfall ingenting fra bakhøytalerene).

Hvis ja; Hvordan enable dette?

 

2. Hvor langt er spillet?

 

3. Er det komt ut noen fixesupdates enda?

 

MvH.

Norwegian_Beret

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann Beret,

 

1. Det skal være surround støtte. Det har jeg lest. Det er jo også et selvfølge!

 

2. De snakket om noen par hundre timer hvis du sto på hele tiden for å greie main plottet, og hvis du kunne alt. Men Morrowind KAN IKKE ENDE. Du kan la være å bry deg om main plottet og aldri redde verden og leve for evig i denne verdenen. Når du har reddet verden, fortsetter spillet. Det er ingen slutt. Da lever du som en "konge" etter å ha reddet verden.

 

3. Kommer snart. En god del uoffisielle mods. Sjekk forumene på http://www.morrowind.com og http://morrowind.rpgdot.com

 

Gleder meg så sinnsykt nå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hei.... takker for svar...

 

 

skal reinstallere XP oxo idag. Over en mnd siden sist reinstallasjon (faktisk ny rekord)...

 

Maskina crascher i ett sett etter jeg la inn 28.90 NVIDIA driverene... altså skikkelig blåskjerm..

 

Ofte når jeg starter opp maskina får jeg "paging file erroR, there is no pagin file, or its 2 small"..

har 3 gb ledig på C:, og paging file er på over det dobbelte av normalt...

 

Noen som vet om jeg får bedre ytelse i Morrowind, etter REinKarnasjon av xp? :smile:

 

Beret

Lenke til kommentar

...Saa, hva har blitt bedre med nyeste Elder Scrolls da?

 

Det jeg irriterte meg over i Daggerfall, var det derre med aa roeske musa fram og tilbake for aa knerte motstanderen, og at det ikke var sjangs aa finne ut av hvor mye "the evil evildoer of evil" taalte foer han var doed.

 

Har dette forandret seg?

Lenke til kommentar

Aner ikke, men det er da bare teit med "life meters"

Det har man da bare i teite hack`n slash spill?

 

Skulle noe sånt vært putta inn i spill burde det gjøres ved at man fant ut en verdi for hvor mye beistene tålte basert på beist av samme typen man har sløya tidligere...

 

Noe annet virker etter min mening bare teit. Forstyrrende. Unaturlig.

 

Men det er selvsagt bare min mening. Og ettersom jeg ikke har fått spilt det enda *snufs* aner jeg ikke hva Morrowind har gjort.

Lenke til kommentar

Okei jeg har en P3 800 geforce 2 og kjører XP. men det hakker ikke hos meg kjører ikke real time shadows og slikt og kjører på 1024x768. null problem med hakking. bare noen rare grafikker noen ganger mistenker driverne der. Enkelte steder så er det masse streker i bildet.

Lenke til kommentar

Well..jeg er på den ene siden VELDIG imponert, men samtidig litt skuffa.

 

Jeg valgte å oppgradere boks ene å alene for dette spillet:

<skryt>

P4-1600MHZ

Ge-Force ti4600 m/128 Mb ram

738MB ram

</skryt>

 

det er VAKKERT!

terreng

monster

arkitektur!

 

det er berre lækkert for å si det sånn..

 

men de kunne ha brukt litt mer tid på NPC interfacet.

:sad: blir rimelig lei av å klikke meg gjennom lista over spørsmåle etter en stund.

 

Spillet er VELDIG ikke-lineært. faktisk nesten fraktalt :smile:

 

men hvis du har litt disiplin så kan du tvinge igjennom en rimelig interesang storyline.

 

Har restarta spille for 5 eller 6 gang :smile:..

blir bare ikke fornøyd med karakterne mine.

 

En annen ting som holder på å drive meg på veggen er at jeg er en kompulsive "kartlegg alle sorte flekker på automap" type :smile:..noe som holdte på å ødelegge Dungeon Siege for meg :smile:

 

såh..

 

i dette spillet, go with the flow.

gjør som du selv vil, meld deg gjerne inn i flere guilds samtidig, men vær obs på at det kan føre til litt pussige situasjoner:)

Men forsøk å ha en plan i bakhue mens du speller..ikke avvik for mye fra den.

 

Jeg holder fortiden på å KUN ta mage Guild quests + blade quests og det er til tider max psykt :smile:

 

men synes fremdeles at gutta kunne ha gjort spillet LITT mer lineært i forhold til quests o.l.

 

enjoy

 

åh..hold dere unna editoren..den er nesten like morosom som spillet :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

skal reinstallere XP oxo idag. Over en mnd siden sist reinstallasjon (faktisk ny rekord)...


Maskina crascher i ett sett etter jeg la inn 28.90 NVIDIA driverene... altså skikkelig blåskjerm


 

Hehe hadde det ikke kanskje hvert en id å finne ut hvorfor maskina crascher hele tia?

Hvis jeg ikke husker feil så etter 5 reinstallasjoner så må du RINGE til nasty Microsoft for å vertifisert at XP`n er din osv med lang ventetid på tlf osv!

 

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-05-10 03:52 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Morrowind er et RPG, og er oppfølgeren til Daggerfall som kom i 96.

 

The Elder Scrolls ||| - Morrowind er hele vavnet.

 

Siden du *host hark* - har bestillt spillet, så kommer det vel snart.. Downstream har du?

Raskere en postverkets?

:smile:

 

Beret

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 10:32, Nor_Beret skrev:

Morrowind er et RPG, og er oppfølgeren til Daggerfall som kom i 96.


The Elder Scrolls ||| - Morrowind er hele vavnet.


Siden du *host hark* - har bestillt spillet, så kommer det vel snart.. Downstream har du?

Raskere en postverkets?

:smile:


Beret


 

 

Betalte for den dyreste pakken fra posten.

355Kb fra NTNU til Australia

Lenke til kommentar

Heldige (smarte!) meg bestilte Morrowind fra dagon.ca forrige fredag og fikk det nå på onsdag. Og det er virkelig flott!

Grafikken hakker litt hos meg også (XP1700+ og Radeon 8500), men da spiller jeg i 1152x856 oppløsning. :smile:

Jeg har ikke kommet så veldig langt enda, men jeg er allerede hekta. Det er så utrolig mange steder å utforske og alt virker så overbevisende. Spillet kan være litt vanskelig, men det er kanskje meg som er en dårlig spiller.

Jeg kan i allefall anbefale spillet dersom du liker rollespill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hehe.. heilt enig med deg... men sliter litt med hvor jeg skal levere hu kjerringa.... hu som skulle til det hellige stedet ved den første storbyen.. anyone?

 

 

beret

Lenke til kommentar

Jeg får slakt. Drepte en gjeng med smuglere i en eller annen hule helt i begynnelsen, så gikk jeg meg vill. Nå finner jeg bare huler med folk som dreper meg fortere enn jeg greier å trekke sverdet. Dessuten treffer jeg nesten ingenting. Lurer på om jeg bør begynne på nytt. har bare 40 HP eller noe..skikkelig vrient spill. Finner ikke veien tilbake til byen der man starter...finnes det et online map? Ellers har spillet åen grafikk og vanvittige valgmuligheter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...