Gå til innhold

Gprs problem mot netcom?


Anbefalte innlegg

Har en Nokia 6100...

Nylig fått simkort fra Talkmore. Altså Netcom nett.

 

Når jeg prøver oppkobling mot Gprs kobler telefonen ned. Ser ut til at jeg mister kontakt med nettet...

Telefonen går altså i svart, før den "tar tak" i nettet igjen og går i vanlig stilling.

Av og til får jeg kontakt med 1-4 sider før det skjer.

Det rare er at putter jeg inn et annet kort med netcom dekning så virker det.

Har også fått et erstatningssim fra Talkmore, men samme resultat?

 

Får det liksom ikke til å stemme at det er telefonen det er noe galt med heller. All den tid jeg kan "surfe" mot Telenor med et annet sim og som sagt netcom med et annet sim.

Har fått råd om å slette alle andre gprs instill i telefonen.

Er ikke en funksjon for dette i telefonen, så jeg har da løst dette ved å gå inn på hvert "sett" og slettet det som står der.

 

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har skiftet fra netcom til one (netcom sitt nett) og samtidig skiftet fra T310 til T610. Det går fint an å wap'e på telefonen, selv om det litt ustabilt til tider (noe det også var på T310'en), men å koble opp PC'en via gprs og ir går ikke.

 

jeg har installert driverne som fulgte med telefonen og ringer opp med nummer *99***1# (GPRS-innstillingene har CID=1). Det går fint an å ringe opp og den kobler til og alt mulig, men det går ikke an å kommunisere med utenomverdnen. På T310'en var ikke dette noe problem og jeg har brukt ganske nøyaktig de samme innstillingene.

 

OT: Hvorfor tilbyr ikke one "One Busy" mer? det var jo genialt billig, for meg blir one price faktura dyrere (telepriser.no). Heldigvis bestillte jeg uken før de sluttet med busy, men det må da være andre med omtrent samme ringemønster som meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...