Gå til innhold

"Hakkende" TrackIR3 Pro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skaffet meg nylig headtracking-enheten kalt TrackIR3 Pro. Den fungere veldig bra bortsett fra at jeg opplever en irriterende "skjelving"/"hakking" ganske ofte. Dette skjer gjerne mens jeg holder hodet stille.... Det er litt vanskelig å få med seg noe av instrumentene når bildet "skjelver".

Er det noen som har opplevd liknende? Jeg bruker en caps som hvor jeg har klistret på et par av de reflekterende klistremerkene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, prøv uten caps, bare sett en reflektor på panna, eller på nesa om du har langt hår. Sett gjerne opp "smoothing" i TrackIR kontrollpanelet til ca 100 og senk sensetiviteten jevnt over, men mest på de første "group points". Sitt ca 40-70cm unna track'irn i tillegg.

Lykke til.

Skrevet (endret)

Pass på at du ikke har noe reflekterende bak deg, et speil et bilde med glassramme etc.

Åpne TrackIR vinduet og sjekk under "Tracking" tab'en at det er kun reflektoren som synes.

-edit- Hvis du har andre refleksjoner, justér "Camera Threshold" - slideren under Tracking vinduet.

Endret av olaleier
Skrevet
Litt OT - Har du prøvd TrackIR med IL2-Sturmovik? Er det noe bra?

Jeg har spilt masse Forgotten Battles med TrackIR og jeg kan si: JA!!!

Forandret hele spillet, bruker aldri mer Cockpit Off osv. Verdt TIR-prisen alene.

Skrevet
Litt OT - Har du prøvd TrackIR med IL2-Sturmovik? Er det noe bra?

Jeg henger meg på olaleier her: TrackIR er helt uvurderlig når du først har prøvd den. Det er bare så utrolig behagelig å bare snu litt på hodet fremfor å knote med hat-switchen på joysticken. Det eneste med IL2/FB er at jeg ikke klarer å treffe noe med kanonene...

Skrevet
Det eneste med IL2/FB er at jeg ikke klarer å treffe noe med kanonene...

:D

Et helt vanlig problem!

Trikset er å fly så nært som du tør. Er du ikke innenfor 300m, vent. Sett konvergens til 150-120m, skyt når du ser det hvite i øya deres.

Skrevet (endret)
Det eneste med IL2/FB er at jeg ikke klarer å treffe noe med kanonene...

:D

Et helt vanlig problem!

Trikset er å fly så nært som du tør. Er du ikke innenfor 300m, vent. Sett konvergens til 150-120m, skyt når du ser det hvite i øya deres.

Hvordan endrer kan konvergensen? Jeg ser hverken noe om det i manualen eller i '"key assignments"...

Hvilke fly har en gønner i "midten"?

Endret av Manuel
Skrevet

Du endrer det der du henger på bomber osv...er en knapp som heter "Arming" i briefing vinduet.

(I Quick Mission Builder er det en "Advanced Setup" knapp helt til høyre på raden der du velger fly osv)

Me-109 har kanonen i nesa, Fw-190 har halvparten der samt de fleste russiske (La-5, La-7, Yak-3 osv) også. Problemet med disse er gjerne at munningsflammen lager trøbbel med siktingen, så korte skuddsalver er det beste.

Skrevet
Du endrer det der du henger på bomber osv...er en knapp som heter "Arming" i briefing vinduet.

(I Quick Mission Builder er det en "Advanced Setup" knapp helt til høyre på raden der du velger fly osv)

Me-109 har kanonen i nesa, Fw-190 har halvparten der samt de fleste russiske (La-5, La-7, Yak-3 osv) også. Problemet med disse er gjerne at munningsflammen lager trøbbel med siktingen, så korte skuddsalver er det beste.

takktakk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...