Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"tmuymai.exe" = virus (tror jeg)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Startuprun forteller hele tiden at Windows Update forsøker å registrere et program til oppstart. Dette programmet heter tmuymai.exe, og norman av mente dette var et virus. Men jeg finner ikke noe info om det noe sted på nettet, er det noen her som vet hva det er? Er den nødvendig for å bruke Windows Update?

Endret av o-haavard
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når norman ser på filen som virus tviler jeg på at den trengs for å kjøre windows update. Har aldri vært borti den før.

Det kan jo og være spyware.

Skrevet

Et raskt søk i Google kan gi deg svar hvis det er noen merkelige prosesser som f.eks. vil ha tilgang til internett (og blir stoppet av firewall. Ikke at det er mye vits i å tillate tilgang til slike rare prosesser, men det kommer vel egentlig ann på hvor mye peiling du har).

Da slipper man å lage en helt ny tråd hver gang noe slikt dukker opp :)

Skrevet (endret)
Et raskt søk i Google kan gi deg svar hvis det er noen merkelige prosesser som f.eks. vil ha tilgang til internett (og blir stoppet av firewall. Ikke at det er mye vits i å tillate tilgang til slike rare prosesser, men det kommer vel egentlig ann på hvor mye peiling du har).

Da slipper man å lage en helt ny tråd hver gang noe slikt dukker opp  :)

Ehh...nå blir jeg nesten litt fornærmet. Jeg søker alltid etter info andre steder før jeg spør, men som sagt fant jeg ikke noe på nettet på det tidspunktet.

Senere har jeg funnet ut at det var en backdoor. Må være temmelig ny, siden det eneste treffet på google er denne tråden :) foreløpig, iallfall...

In English: tmuymai.exe is a virus. Delete it.

Endret av o-haavard
Skrevet

Da slipper man å lage en helt ny tråd hver gang noe slikt dukker opp :)

får opp et svar: link til denne tråden :D

Skrevet
får opp et svar: link til denne tråden :D

Tror dere misforstod litt her. Jeg sa ikke at det var flere slike tråder (for det har jeg ikke sjekket). Jeg bare sa hva som kunne gjøres, for slik gjør alltid jeg det. Har alltid fått svar også. Men for all del, hvis man ikke finner noe...

Mente ingen harme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...