Gå til innhold

Lydløst (0db) strømforsyning?!


Anbefalte innlegg

FlexGym, det er godt mulig jeg har vært uheldig med min, men det er også mulig det er normalt at viften går fortere hvis PC'en trekker mye strøm, noe som fører til mer støy.

 

Har du komponenter som trekker mye strøm i PC'en du testet dette med? Min bruker jo et Radeon X800XT og en AMD 3500+, begge deler belaster strømforsyningen en del regner jeg med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FlexGym, det er godt mulig jeg har vært uheldig med min, men det er også mulig det er normalt at viften går fortere hvis PC'en trekker mye strøm, noe som fører til mer støy.

 

Har du komponenter som trekker mye strøm i PC'en du testet dette med? Min bruker jo et Radeon X800XT og en AMD 3500+, begge deler belaster strømforsyningen en del regner jeg med.

Nei så mye trekker ikke min.

Har a64 3200 1m

1gb ram 400

4 disker 80+80+120+37(10.000)

11 vifter

2 harddisk kjølere med display.

dvd brenner

dvd leser

radeon 9600xt256mb

5pci kort (lyd osv)

kortleser x2 osv

 

trekker vel ikke så mye strøm

sikkert derfor min er så stille

kanskje den er temp justert.

Lenke til kommentar

OK, takker for svaret. Da antar jeg min bruker noe mer strøm, selv om min riktignok bare har 1 stk HDD, 1 stk DVD og 2 stk PCI-kort.

 

Jeg tenker jeg skifter ut viften i strømforsyningen min med en mer stille-/saktegående en (SilenX 12cm 14dBa vifte eller noe sånt), pluss at jeg i såfall må sørge for mer luftsirkulasjon i kabinettet for å hindre at PSU'en overopphetes. Inntil videre kan jeg jo bare ha kassen åpen for å sørge for nok frisk luft - det viktigste er at PC'en blir stillegående. :p

 

Til trådstarter: Broren min fant en tysk test av den vifteløse PSU'en du nevner innledningsvis, men han har selvsagt ikke tatt vare på linken. :roll: Har prøvd å finne igjen testen i ettertid, men har ikke lykkes så langt, jeg skal poste en link til den hvis jeg finner den. Den PSU'en ble visst lansert i juli, så den er sikkert litt for ny til at man kan finne noe særlig med tester av den enda...

Lenke til kommentar

Broren min fant nettopp linken til testen jeg nevnte i forrige post av den vifteløse PSU'en fra Thermaltake. :cool:

 

Den tyske testen finner du her, og hvis du i ikke er så god i tysk, har jeg lagt en link til en automatisk oversatt utgave her. Den oversatte legger litt tekst oppå tabellen og litt sånt da, men pyttsann. :p

 

Så vidt jeg kan se konkluderer de med at denne er meget bra, og spesielt da i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...