Gå til innhold

dvd spilleren sluttet og lese plater


TRS

Anbefalte innlegg

Joda, igår kveld skjedde det veldig kjekke, DVD spilleren min ville ikke lese verken cd eller dvd.

Tenkte kansje den "hadde en dårlig dag" (tro meg, har vert borti mye rart), men den gang ei, ikke idag heller vil den lese noe.

Den blir registrert i POST og den er til stede i windows, MEN, den vil ikke løses ut når jeg trykker på eject knappen, kun når jeg høyre-klikker på stasjonen og velger eject vil den ut men som sagt leser den ikke noen disker.

Kabler osv står rett veg og står fast og den fungerte fint inntil igår.

Forøvrig hvis jeg bruker "eject" i windows så må jeg dytte den inn igjen med hånden, mulig om ut/inn løsnings mekanismen er gåen eller noe?

 

Så er det noen måte og teste den, evt reparere den eller er det like greit og kjøpe ny?

 

 

Hvis det er av noe relevanse så bruker jeg full oppdatert win2k

 

 

 

EDIT, la til litt

Endret av TRS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teste den kan du gjøre ved å koble den til en annen PC, evt. bytte IDE kanal og kabel, samt prøve en annen strømtilkobling (da har du vel fått testet det meste, og dersom feil vedvarer er det nok spilleren din det er noe galt med).

 

Reperasjon er ikke vits, og er det ikke garanti på den, så er det vel like greit å kjøpe en ny, evt kjøpe en DVD brenner, som du får for ny fra ca. 600,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...