babbakaørn Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 (endret) Har fått 4 stk ram brikker av en kompis, som han vil at jeg skal selge for han. Jeg trenger hjelp til å identifisere disse brikkene men det står veldig lite informajon om dem både på internett og på brikkene selv. Det som står på dem er: SECkmm372f3200bs1-6 KOREA 9809 Og på baksiden står det: XAN-T01-00036 Kan gi dere litt informajon som jeg ser, bare ved å se på brikkene: Ecc brikker, sd ram, dobble(!) rader med brikker (til sammen 36 brikker + 2 små) Håper noen vet noe mer! Ps. før noen sier søk på google så har jeg prøvd det... Kan prøve å legge oppe et bilde iløpet av kvelden. Takker for alle svar 2bi Endret 8. september 2004 av babbakaørn
babbakaørn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Skrevet 8. september 2004 Bildet ble litt uskarpt, må bare beklage det. Blir veldig glad om noen kunne hjelpe meg da...
ChingLing Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Heisann jeg tror de brikkene er ca. 6 år gamle med tanke på at Samsung merket sine brikker med et dato merke som angå år og måned. Slik det ser ut så tror jeg det er 32MB brikker, ECC Registrated. Jeg er ikke så sikker på om du får så god pris for de, men du kan jo sikkert prøve QXL eller Hardware.no sin brukt side! Lykke til med salget!
babbakaørn Skrevet 8. september 2004 Forfatter Skrevet 8. september 2004 Doh! Jaja kan jo prøve... Et søk på google, på serienummeret (eller hva det nå heter), kom foresten opp med 2 resulatater, der det ene mente det vaar en 256mb samsung "server ram brikke"
Raper Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Korea 9809 betyr muligens at de er produsert i september 1998. Sd-ram er det vel ikke så mange som trenger lenger så verdien er sikkert ikke mye.
endrebjo Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Det er en SDRAM brikke. Jeg antar også at den er registered (og kanskje har ECC, hvis det finnes for SDRAM) utifra at den har den lille chip'eni midten der.
Raper Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Var det ikke SD ram som først kom med SPD info lagret i en liten Chip på kretskortet?
endrebjo Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Var det ikke SD ram som først kom med SPD info lagret i en litenChip på kretskortet? Det er riktig at SPD er lagret i en liten chip på brikken, men han sa det var 2 små brikker, og jeg vil da tro at én av dem er SPD og én av dem er REG(/ECC) "kontroller".
babbakaørn Skrevet 12. september 2004 Forfatter Skrevet 12. september 2004 Noen som vil komme med en prisantydning får hva jeg bør selge dem for? Og tror dere noen er interisert i å kjøpe dam? Tror det er 256mb brikker... Kansje 400 for alle? Er vel en billig måte å skaffe seg 1024mb ram i den gamle serveren? 2bi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå