Gå til innhold

forskjell på bulk & retail??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bulk betyr som regel at du får komponenten uten noe særlig ekstra dill dall og uten noen original innpakning. Dog varierer det litt rundt forbi hvor mye man får med bulk. Med lydkortet mitt som var bulk fikk jeg med en CD med drivere, nettverkskortet ingenting(også bulk), skjermkortet fikk jeg med en liten bruksanvisning + driver CD m/dvdspiller(bulk, ATI).

 

Retail betyr som regel at du får en fin innpakning med en del ekstra ting i pakningen. F.eks får du med brenneprogram til CD-brenneren, mens du kanskje ikke gjør det med en bulk versjon.

 

Jeg tror dessuten mange webshopper bruker begrepet OEM litt løst, kanskje på steder hvor det skulle stått bulk(og vica versa).

 

På skjermkort er det smart å se etter specs dersom du kjøper bulk, noen ganger er disse kortene f.eks lavere klokket enn retail modellene. Dersom de er like, er det ingenting som tilsier at man trenger å kjøpe retail, man må som regel laste ned nye drivere uansett. De andre tingene som måtte følge med er som regel utgått(dvs gamle programmer) eller rett og slett søppel(se etter hva som følger med, kanskje det er noe bra).

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-07 20:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...