Gå til innhold

Er Speedlite EX 420 bra nok. Hvordan er 380?


Anbefalte innlegg

Har 300D og lurte på om jeg kanskje skulle kjøpe Blitzen EX 420? Hvordan er den i forhold til eks EX380?

Nå kommer jo jo EX 580 og tar over EX 550? Vil EX 550 synke mye i pris.

 

Har EZ 550 eller noe rundt 500. Husker ikke helt. Denne er topp på min Eos 100, men fyrer ikke av på 300D. Trodde jeg kunne brukt den manuelt på 300D, men har ikke fått det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker om EX 380 støtter ETTL målinger etc. Tror ikke den står på listen over kompatible blitzer i 300D manualen.

 

Har selv EX420, og er veldig fornøyd med den foreløpig. Den mangler som du sikkert har lest, manuelle funksjoner, men fungerer bra i auto modus.

Tar man masse bilder med blitz, og ønsker å bruke tid på å sette seg inn i alle de forskjellige manuelle funksjonene, er kanskje EX550 et bedre valg.

Men hvis man, som jeg, ønsker fortrinnsvis å ta bilder i naturlig lys, er EX420 fremragende.

 

Forøvrig er det ikke noe i veien for og først kjøpe en EX420, og så, hvis man finner blitz fotografering spennende, kjøpe en EX550 og da bruke EX420 som slaveblitz.

Lenke til kommentar
Sigma EF-500 DG Super er et bedre valg enn 420EX.

Med den får du de samme mulighetene som er på 550EX + at den kan kjøres som manuell slave/master.

Koster mindre enn en 420EX, men er verdt myyyyye mer i praktisk bruk.

 

www.itech.no har gode priser på både Canon og Sigmas løsning.

Har til og med sett at de nå selger Sigma blitsen til 1500,-..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...