Gå til innhold

g556e og harman kardon avr 7000 surround


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Optisk minjack (?) til toslink er det vel det heter. Standard optisk plugg (firkanta sak) som passer til forsterkeren i den ene enden, og en slik flott liten plugg som passer i lydutgangen på PCen din i den andre. Lyser rødt i minijackutgangen på Pcen om du har spdif aktivert, hvertfall det det gjør hos meg(cl 1557, H/K 3550).

 

Så de hadde en slik kabel på elkøp sist jeg var der. Sikkert mulig å finne en billigere en et annet sted da.

 

Edit; funker bare med optisk-kabel om Spdif utgangen er optisk, noe den i følge DoubleT ikke er på denne maskinen. Lyser som sagt rødt i utgangen om den er optisk og spdif er aktivert.

Endret av darkfish
Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp en g556e med realted ac97 lydkort 5.1 spdif ut. Jeg vil svært gjerne koble denne opp til tv og forsterker for å teste ut htpc konseptet. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvilken kabel jeg skal bruke.

Elitegroup G556E har kombinert analog stereo og digitalt signal i headset pluggen (3.5mm minijack). For å ta ut digital signalt bruker du denne kabelen. Merk at dette er digitalt signal over koaks kabel, ikke optisk.

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha T, jeg har lett lenge etter svar på mitt predicament.

 

Nå skal jeg til innkjøp og gleder(gruer) meg til å høre lydkvaliteten på G556'ens 5.1 lydkort.

 

Skal skifte til htpc så jeg tenkte jeg skulle eksperimentere litt med den bærbare før jeg kjøper en heftig stasjonær med kremlydkort.

 

Hvordan vil en bra htpc være på lyd og bilde iforhold til en dvd spiller?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...