Gå til innhold

Liten test av Everglide Giganta Optical Smoke.


Passasjer

Anbefalte innlegg

Jaja, det hele begynte med at jeg bare skulle kjøpe noen småtterier på Microplex.no, og så fikk denne da også smyget seg ned i handlekurven.

 

Jeg har nå testet matte i en uke med en MX510.

Matta har en litt ujevn, ruglete overflate. Dette er helt klart ikke en speed-pad, men kontroll-pad. Alle ujevnhetene som er lagt inn, gjør at den optiske sensoren får noe å se på. Dette fører til økt kontroll på bevegelsene dine, og er helt topp i spill som Counter-Strike. Til spill som Quake3 og UT 2K3 og 2K4 vil jeg derimot anbefale Steelpad 4S. Dette er pg.a farten i matten. Dog kan Steelpad være litt for rask noen ganger til enkelte spill. Men, tilbake til Everglide. Matte har en støtte for håndleddet, og er avrundet og glatt i kantene. Den har ingen ledningsholder sånn som fUnc 1030, men det gjør egentlig ingenting, siden jeg bruker en høytaler som lednignsholder ;) . Noe som også gir økt presisjon, er alle "partiklene" som er lagt inn i matta. Det er minst 10000 små glitter-korn, og det er noe en optisk mus liker! :yes:

 

Matta er på samme størrelse som Steelpad 4S, siden dette er Giganta versjonen. Det finnes også en liten versjon, som er et par tiere billigere, men som er komisk liten. Overflata er sikkert den samme, men har du plass, så kjøper du Giganta versjonen. Attack anbefales kun for dem med liten plass.

 

Matta kommer også i alle mulige farger. Det finnes sort, blå, hvit og så er det sort med logo. Dette kan være Everquest logo, Quake 3 logo, Alienware logo osv. Det er ganske mange å velge mellom. Den jeg kjøpte, heter derimot Optical Smoke, og er gjennomsiktig med de glitterkornene. Ikke bare er denne mye bedre å se på, den er også spesial laget til optisk mus.

 

Jeg vil anbefale bruk av mouse-skatez. Jeg har kun prøvd Steelpad sine padsurfers til Steelpad mattene, men de funker kjempebra. Hvis du ikke bruker mouse-skatez kan du oppleve en litt dårligere glid, og museføttene kan bli slitt.

 

Jeg er ikke annet en fornøyd med matta. Den bråker ikke (litt, men ikke mer en Steelpad 4S, Icemat), den gir god kontroll og den er billig! Den kostet kun 169kr.

Den er også perfekt som LAN-matte, siden den er laget i massiv plastik og er veldig robust og solid. Den er foreløbig kun å få tak i hos microplex.no

 

Anbefales-----------} 8/10 :thumbup:

001.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Har hatt everglide giganta selv i 3 år eller noe slikt... Liker den veldig godt... Er litt "treig" å skli over, men gir gjevne bevegelser.. Noe som er en fordel i f.eks. cs... Er for høy i utgangspunket, men bruker den sammen med en slik silikon-håndledd-dings som passer fint inn i den omvendte U-en nederst på matta.. Blir perfekt høyde da.... Anbefales...

 

Mvh.

Quintilian

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, jeg må nok trosse alle dere som lovpriser denne musmatten. Kjøpte for en tid tilbake en icemat 2nd edition. :thumbup: Den var meget god og presis, men fungerte desverre dårlig med musen min :ermm: (Har en logitech dual optical mus). Det resulterte i at jeg måtte tilbake og bytte musmatten. Jeg ble anbefalt denne everglidematten. Til spilling (se - counter-strike) er den helt forferdelig. Jeg kommer nå til å kjøpe ny mus (mx510) og matte (enten icemat eller steelpad). :w00t: Disse type mattene er mye bedre gli i, og man kan uhindret manuvrere markøren stødt og presist. I motsetning til everglidematten som er større motstand i og krever mye mer kraft for å bruke. Lite friksjon er et 'must' i spilling. Tull å si at man ikke trenger det i cs. :hmm:

 

thanks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...