Gå til innhold

Er PSU'n min kaputt? Hjelp!


Anbefalte innlegg

Her om dagen så "la" PC'n min av.. Jeg skulle skru den på - og den var helt død. :cry: Den fungerte fint da jeg dagen i forveien - skrudde den av. Hva kan være galt?

 

Min første tanke var at PSU'n var død - men i og med at en ny (Chieftech 360W) koster over 500 flis, så vil jeg spørre om råd før jeg kaster bort noen kroner.

 

Tingen er at LAN-lampa på hovedkortet mitt - lyser, og når jeg tar ut stømkabelen eller vipper over brytern så kan det høres ut som om noe skru seg av inne i PSU'n (type veldig lav "plystrende" lyd)

 

Jeg tenkte kanskje det var Power-knappen som hadde paija - så jeg prøvde å koble om slik at jeg frukte reset knappen som on/off, men det ga ingen resultat...

 

Er det noen her som kan gi meg noen gode råd om hva som kan være galt / evnt. hvordan jeg kan sjekke om PSU'n er kaputt eller ei..

 

Raske svar mottaes med stoor :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at LAN-lampa på hovedkortet mitt - lyser, og når jeg tar ut stømkabelen eller vipper over brytern så kan det høres ut som om noe skru seg av inne i PSU'n (type veldig lav "plystrende" lyd)

den lyden skal komme. det er no med at strømmen forsvinner fra hk elns.

prøv med en annen psu og se om det funker. hvis ikke så tror ejg du må ta en titt på cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...