Gå til innhold

Min nye CL56, har den WLan?


CowboyBebop

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk i gaar en CL56 med folgende komponenter

Prossesor:

Intel Pentium M 745 1.8GHz 2MB Cache

Minne:

1024MB DDR , Maks 1024MB

Harddisk:

60 GB 7200rpm

Optisk:

DVD+/-RW 4x

Skjermkort:

ATI Radeon 9700 128MB

Skjerm:

15" SXGA+ 1400x1050

Vekt:

2.7 KG

Garanti

2 ÅR

Tilkoplinger:

1 x FireWire

3 x USB2.0

1 x Cardbus type II

1 x Lyd inn

1 x Lyd ut

1 x Paralell Port

1 x Analog Modem

1 x 10/100 Nettverk

1 x S-video , TV-ut

1 x VGA for eksteren skjerm

 

Paa min venstre side av laptopen saa er det en knapp som skrur av og paa wireless. Med laptopen fikk jeg to cder med intelpro wireless software. Ene er versj 7.1.0.0, mens den andre er vers. 8.0.0.. Har da innstalert 8.0.0 forst og faar ikke innstalert den andre pga 8.0.0 er nyere.

Har innstalert alt av drivere osv som fulgte med maskinen. Vi har traadlost nettverk her i huset og i gaar kveld skulle jeg prove aa koble meg opp mot det. Problemet er at jeg ikke finner mitt traadlose nettverk i laptopen. Paa mine nettverkstilkblinger saa finner jeg bare 1394 og 10/100 realtek lan eller noe. Naar jeg aapner software intelprowireless saa kommer det opp et program som jeg ikke kan gjore noe paa, staar components og ingenting under.

 

Sporsmaalet mitt er vel egentlig hva er det av disse paastandene som stemmer.

1. jeg har innebygd traadlos nettverk, men er inkompetent og gjor noe feil her

2. jeg skal ha innebygd traadlos nettverk, men ser ut til at det ikke er i maskinen, isaafall fy fy DI!

3. Jeg skal ikke ha innebygd traadlos nettverk og maa gaa til innkjop av et saan kort istedenfor.

 

Takker for all hjelp. Og forovrig bare lurte jeg paa om det finnes innebygd traadlos nettverk i laptoper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Du har nok innebygd trådløst nettverk i laptopen din. Det kan imidlertid være at routeren din er satt opp til å skjule sin "eksistens", dvs at en mottager (f.eks laptopen din) ikke automatisk finner routeren din. Dette kan endres ved å forandre på instillingene i routerens grensesnitt (oftest har routeren en egen IP adresse, som du manuelt puncher inn i win explorers addressefelt for å kunne forandre på dens instillinger).

 

- Har og lest at noen har fått laptops hvor antennen til det trådløse kortet ikke er festet på, noe som reduserer rekkevidden til kortet dramatisk.

Lenke til kommentar

Takk. Nå vet jeg at jeg har trådløst nettverk innebygd, men problemet er ikke at jeg ikke finner routeren min. Problemet er at når jeg åpner wireless network program så kan jeg ikke gjøre noe på programmet. På mine nettverkstilkoblinger er det ikke noe wireless tilkobling som jeg kan konfiguere. Det virker som at den ikke finner det innebyggde nettverket. Ikke routeren, men laptopen altså.

 

Programmet som jeg innstalerte for trådløst på laptop heter Intel ProSet for Wireless. Når jeg åpner det står det en mappe med navnet Network Components. Til høyre står det da elements in this folder: også blankt!

 

Programmet har en toolbar som vannlige programmer hvor det står

file-----action---tools---help

Problemet er at når jeg trykker på disse så kommer jeg på slike lister med valg, men ingen av valgene er tilgjeengelige.

 

Når jeg går inn på device manager på laptopen, så finner jeg "?Network Controller" På general om denne network controlleren står det at drivers not installed. Location:PCI bus 2, device 2, fuction 0

 

Er dette det innebygde nettverket? Isåfall hvordan år jeg til at driverne fungerer ordentlig? Har jeg fått feil drivere...

Lenke til kommentar

Når du installerer Intel Proset programmet så installeres ikke driveren til wlan kortet samtidig. Det må du gjøre manuelt. Den Network Controller saken med "?" bak er wlan kortet ditt. Velg update driver og be den søke på cden du installerte proset fra, så vil den finne driveren selv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...