Gå til innhold

Hvordan få flere harddisker?!?!

Fischer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 2x160 gb som betyr at begge IDE kablene er opptatt... og jeg er tom for plass på dataen.. Så jeg lurte på om noen kunne gi meg en god forklaring på hva jeg trenger for å få flere enn 2 harddisker...

og kanskje tips om hvilke harddisker som lønner seg å kjøpe... Sånn hvor mye plass man får for prisen og sånt... :p

jeg er taknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står at man kan koble på både vanlig IDE og S-ATA disker på den. Regner med at man kan koble to av hver. Altså. Det er et kontroller kort med både S-ATA og P-ATA (IDE)

Skrevet

Ok! det høres bra ut!

Men det står at Dataoverføringshastighet er 150 MBps, er det like fort som som harddiskene som er koblet til hovedkortet overfører?

vet du om det følger med IDE kabler til kortet da? :D

Skrevet (endret)

S-ATA Har en raskere overføring en vanlig P-ATA har (IDE) Vanlig IDE har vel opp til 133 så vidt jeg vet.

Om det følger med kabler vet jeg ikke. Men det koster vel ikke allverdens og kjøpe noen kabler heller.

Endret av joa1234
Skrevet

Har et liknende produkt fra samme produsent og kan si at løsningen deres fungerer godt. uten å ha er faring med nevnt produkt. Har selv en 2x P-ATA133 (IDE) diskkontroller. Der fulgte det med en 80pin IDE kabel.

Skrevet

Det kan du med det andre også egentlig. Men hvis du ikke har noen planer med å skaffe deg noen S-ATA disker så er det en veldig bra løsning det ja.

Skrevet

Hehe.. Hadde samme problemet for en liten stund siden.. Gikk for et kontroller kort og en seagate 200gb..

men skulle ikke dette emnet ha ligget under Lagrinsmedier på hardware?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...