Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rar nettverksfeil på WinXP, tikoblingsproblem


Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat av meg har et merkelig problem med nettverket sitt, jeg får følgende feilmelding når jeg prøver å pinge routeren fra hans PC:

neterror.jpg

Som dere ser kom det opp et kontrolltegn istedenfor IPadresse/DNS adresse når man pinger, når man avbryter pingingen med Ctrl-C kommer det også opp flere kontrolltegn istedenfor det som skal stå der.

 

Når jeg prøver å kjøre IPConfig kommer det også en rar feilmelding:

C:\>ipconfig

 

Windows IP-konfigurasjon

 

 

Ethernet-kort Lokal tilkobling 2:

 

        Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

        Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.61.137

        Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0

        Standard gateway . . . . . . . . :

 

C:\>ipconfig /renew

 

Windows IP-konfigurasjon

 

Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal tilkobling 2 : Det bl

e forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt.

Disse problemene oppstod etter at KaZaA og Grokster var installert, men de forsvant ikke etter at de var avinstallert. Prøvde å kjøre SpyBot Search & Destroy, og den fant mange adwares, klarte å fjærne alle men problemet forsvant ikke med dette.

Noen som vet hva som kan være feil?

Nettet funket helt fint før installasjonen av overnevnte programmer, og det funker jo som dere ser helt fint fra min PC. (Testa også med Knoppix på PCen hans, og det funka helt fint, så det er ikke noe problemer med nettverkskortet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med dere har dns server og denne fungerer siden du skriver ipconfig /renew.
Regner med du mener DHCP server, og ja det har vi. (NGT)

(Det vil jo ikke være noe problemer med DNSen siden det er routeren vi prøver å pinge...)

Ville prøvd å avinstallere nettverkskortet og installere det på nytt, evnt også innstallert nye drivere.

Har også prøvd å reinstallere driverne uten hell.

Får kanskje ta og prøve å installere nye/oppdatere driver(n)e.

Endret av Far^Side
Lenke til kommentar

Ethernet-kort Lokal tilkobling 2:

 

        Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

        Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.61.137

        Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0

        Standard gateway . . . . . . . . :

 

169.254... er en microsoft adresse som XP legger inn når den ikke har fått IP, enten statisk eller fra DHCP.

Hvis du er sikker på at nettkortet er rett innstallert hadde jeg begynt å sett på kabelen/tilkobling til routern.

 

Men di derran Kråketærne du får ved ping..... Hmmm legg inn TCP/IP protokollen på nytt.. Har ikke vært med sånne kråketær sia win 98.

Endret av JV0
Lenke til kommentar
169.254... er en microsoft adresse som XP legger inn når den ikke har fått IP, enten statisk eller fra DHCP.
Jepp, vet det.
Hvis du er sikker på at nettkortet er rett innstallert hadde jeg begynt å sett på kabelen/tilkobling til routern.
Hvis du ser hva jeg skrev tidligere, så sa jeg jo at nettet funka helt fint i Knoppix starta fra CD, så det kan ikke være et problem.
Men di derran Kråketærne du får ved ping..... Hmmm legg inn TCP/IP protokollen på nytt.. Har ikke vært med sånne kråketær sia win 98.
Vel, det er et lite problem. Det er så vidt jeg vet ikke mulig å avinstallere TCP/IP protokollen i WinXP, avinstaller knappen for TCP/IP er ihvertfall deaktivert.

 

Hva med virus da? Har du scannet maskinen for det?
Jepp, har NAV gående i bakgrunnen... Og har også kjørt en scan på hele HDDen

 

(Det er det jeg hater med WindowsXP, uforståelige feil! :whistle: )

Endret av Far^Side
Lenke til kommentar

Update:

Prøvde å sette statisk IP adresse, og da gikk det fint å pinge routeren og DNS adressa (193.75.75.75 og 193.75.75.193), men den klarer fortsatt ikke å slå opp DNS adresser.

Når man pinger routeren står det at den har kontakt, men det står fortsatt:

Pinger [COLOR=blue]>[/COLOR] med 32 byte data

og

Ping statistikk for "[COLOR=blue][noen kontroll tegn][/COLOR]"

Installerte og kjørte Ad-Aware, og den fant enda mer Adwares, klarte fint å fjærne alle, men dette hjalp heller ikke.

Prøvde deretter å ta en reparasjons installasjon av XP, men med ingen hell.

Må vel ta og slette windows (evt formatere harddisken) for så å installere XP på nytt....

Fcuk that!

Lenke til kommentar
Så du installerer med viten og vilje to programmer som alle med et minimum av sunn fornuft holder seg unna pga all den ødeleggende dritten som følger med, og deretter skylder du på MS for at du får problemer?
Hmm... hehe...

Det var ikke jeg som installerte det da, så det er ikke min feil, som jeg sa var det en kompis av meg. Jeg selv har slutta med XP for lenge siden.

Nå har vi da installert XP på nytt på PCen hans, og det meste funker som det skal.

(Jeg skylder på MS fordi hvis det hadde vært et snev av sikkerhet i Windows XP, ville det ikke vært mulig å installere funksjoner som fcuker opp nettvekrstilkoblingen, uten advarsler ihvertfall)

Endret av Far^Side
Lenke til kommentar
(Jeg skylder på MS fordi hvis det hadde vært et snev av sikkerhet i Windows XP, ville det ikke vært mulig å installere funksjoner som fcuker opp nettvekrstilkoblingen, uten advarsler ihvertfall)

Ja, man bør vel ikke regne med at folk har nok fornuft til å unngå kjente problemer og farer selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...