Tor-87 Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Har akkurat kjøpt meg ny PC, og vil gjerne overføre filer fra den gamle til den nye... Kobler begge maskinene opp til rutern og starter opp... Maskinen kommer seg på internet og sånt, men når jeg prøver å komme meg inn på #datamaskiner i nettverket" kommer denne feilmeldingen opp: "MSHOME er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå." Dette er jo helt idiotisk siden jeg faktisk er Administratoren... jeg kan heller ikke pinge den andre maskinen i ledeteksten. Andre maskiner kan foresten finne meg... hjelp? :S (har Gigabyte GA k8NSP hovedkort med GB LAN)
cico Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Hvilket OS har du? Har du noen form for firewall?
Tor-87 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Har windows XP, og den eneste firewallen er den som orginalt kommer med XP, men den er skrudd av
notorled Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 har du prøved å skrive //datamaskinnavn i addresselinjen? du kan jo evnt. prøve krysset kabel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå