xans Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Hei Skal kjøpe meg et MSI K8N NEO Platinum HK. Har bare ide disker og har derfor et par spørsmål til dere. Kan jeg med denne overgangen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118375&cks=PRL på Hd ene og s-ata kabel bruke ide diskene på s-ata kontaktene på HK? Slipper jeg event.å bruke jumpere på diskene? Takker for svar Ha en god dag xans
C4STOR Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Tror den overgangen kun er fra s-ata til p-ata og ikke omvendt. Du kan mao koble s-ata enheter til ide portene. Er riktignok ikke helt sikker
el-asso Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 (endret) Nei, den konverteren er for å sette SATA disker i IDE kontaktene. Korreksjon: På Abit sine sider står dette om Serillel 2: Upgrade your hard disk, CDRW or CD/DVD ROM to Serial ATA! Core Logic Silicon Image Sil3611 Parallel ATA to Serial ATA Bridge Supports Serial ATA Generation 1 transfer rate of 1.5Gb/s (150 MB/s) Compatible with Ultra ATA 133 Host Converter Operation Supports ATA Hard Drive ATA100 / ATA133 Supports Hot-Plug * Supports ATAPI Device (CD-ROM, CD-RW, DVD-ROM, etc) * Supports ATAPI Boot Device * * Note: Compatible with SATA controller of Silicon Image on motherboard only! Det tyder jo på at det går så lenge hovedkortet har en Sil kontroller. Endret 4. september 2004 av el-asso
xans Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Takker for raske svar Ha en fortsatt god dag xans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå