Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor ADSl og deling av linjen!


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer da spesilet på om det går an å dele den samme ADSL linjen fra Telenor ved hjelp av en Switch eller Hub mellom to PC`er?

 

Hadde vært fint om noen hadde svar på dette! Er 10 dager før de klargjør linjen så da blir det vel en del Online gamming! :yes:

 

Grunnen til at jeg spørr er jo fordi Telenor benytter det dumme bruker og passor tullet når man skal logge seg på nettet! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en switch til deling av telenor adsl, eneste måten jeg har fått dette til å virke er å la den ene maskinen koble opp ved å bruke den andre maskinen til gateway. Dette bruker jeg kun som midlertidig løsning til jeg har skaffet meg en router.

 

OffTopic: Jeg får ikke til å logge på msn når jeg logger meg via gateway'en, noen som vet hvorfor, og eventuelt hvordan dette kan fikses?

 

 

H.kon

Lenke til kommentar

Med i pakken følger det en cd som veileder deg med å sette opp ADSL linjen samt legge inn bruker og passord!

 

Kan man da ikke bare instalere denne på begge maskinene men bruke en maskin av gangen til å koble seg opp mens den ene er slått av. Litt skypt med å bruke den gamle maskinen til å spille CS med (som er forøvrig på 500 MHZ 256 SDRAM GeForce 2MX) :roll:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Telenor bruker ikke det "oppringnings-greiene" lengre. Og det er en router innebygget i modemet du får, så det eneste du trenger å gjøre er å kjøpe deg en switch. Så setter du/dere ip til "motta automatisk". Deretter skal det bare være å gå på nett! :thumbup:

 

Edit: Bare innstaller den på 1 pc. Og følg det jeg skreiv...Sånn har jeg det, og det funker fett! :D

Endret av knothing
Lenke til kommentar
Telenor bruker ikke det "oppringnings-greiene" lengre. Og det er en router innebygget i modemet du får, så det eneste du trenger å gjøre er å kjøpe deg en switch. Så setter du/dere ip til "motta automatisk". Deretter skal det bare være å gå på nett!

 

Har du også Telenor adsl?

 

Litt rart med det du sier fordi vi fikk jo et brev med passord og brukernavn.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Har du også Telenor adsl?

 

Litt rart med det du sier fordi vi fikk jo et brev med passord og brukernavn.

 

Ja, men det er for ting som f.eks Online radio, får å hente Norton Antivirus lisens. Pluss noen andre ting. Du blir også bedt om å sette inn brukernavn/passord når du innstallerer cd`n, men dette er informasjon som skal til routeren, så dette skriver du bare inn en gang...

 

Og ja, jeg har Online ADSL...

Endret av knothing
Lenke til kommentar
Ja, men det er for ting som f.eks Online radio, får å hente Norton Antivirus lisens. Pluss noen andre ting. Du blir også bedt om å sette inn brukernavn/passord når du innstallerer cd`n, men dette er informasjon som skal til routeren, så dette skriver du bare inn en gang...

 

Og ja, jeg har Online ADSL...

Telenor bruker fortsatt det "oppringningstullet". Det at du legger inn brukernavnet og passordet i routeren betyr ikke at de har sluttet å bruke ididotiske PPPoE som sitt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...