Gå til innhold

Hvordan bruke Bittorrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

last ned torrentstorm på www.torrentstorm.com.

 

Dette er etter min mening den beste klienten. installer, gå inn i settings og sett programmer til å være defaultprogram for torrentfiler, evnt høyreklikk-> åpne i... og så velge det derifra. husk å hooke av for Åpne alltid torrentfiler i bla bla bla...

 

 

Yeah... post 200..

Endret av Vectrex
Lenke til kommentar
Det ser ut som problemet mitt er at jeg ikke finner bittorrent-klienten.

Jeg har installert pakka: bittorrent-gui, men klarer ikke finne noe program i menyen

vet heller ikke hvordan jeg starter bittorrent uten gui

har prøvd å skrive "bittorrent" i konsollet, men det er tydlig vis ikke riktig

Den legger seg ikke inn som noe program i menyen.

 

Du laster ned en torrent-fil, åpner den ved å dobbeltklikke på den. Da skal det komme opp en dialogboks hvor du skal angi hvor du ønsker å lagre dataene du skal laste ned.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Siden dette er et linux-forum, trodde jeg vi snakket om linux?

Det jeg fant nå var et windows-program

(fila het TorrentStorm-1.3.exe.torrent)

Vet ikke hvorfor den endte på torrent nå?

 

Det er ikke så mye dobbeltklikk i kde da :-)

torrent-fila har ingen tilknytning til noe program (det funker ikke å "dobbeltklikke")

Vet ikke hvor bitorrentklienten min ligger, den ble installert automatisk med apt-get

Endret av Styggentorsken
Lenke til kommentar

Ja, her har du blitt utsatt for mye usaklighet gitt :)

 

BitTorrent (som i den offisielle BitTorrent-pakken) består av en del klientprogrammer, avhengig av hvordan du ønsker å bruke den. Alle har kommandoer som begynner med "btdownload". Min favoritt er btdownloadcurses.py. Dette er et kommandolinjeprogram som kan startes med f.eks. 'btdownloadcurses.py foobar.torrent', eller 'btdownloadcurses.py --url http://blabla/foobar.torrent' (bruk opsjonen --help for å se alle mulighetene).

 

Hvis du vil kunne klikke på torrent-filer på web, må du sette opp nettleseren din til å assosiere mimetypen application/x-bittorrent med programmet btdownloadgui (tror dette er navnet, sjekk). Da vil du få opp et pent GUI når du åpner torrent-filer fra web.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Siden dette er et linux-forum, trodde jeg vi snakket om linux?

Det jeg fant nå var et windows-program

(fila het TorrentStorm-1.3.exe.torrent)

Vet ikke hvorfor den endte på torrent nå?

 

Det er ikke så mye dobbeltklikk i kde da :-)

torrent-fila har ingen tilknytning til noe program (det funker ikke å "dobbeltklikke")

Vet ikke hvor bitorrentklienten min ligger, den ble installert automatisk med apt-get

Ooops :blush:

 

Jeg går ikke innom hvert forum men bruker siste 24 timer og dessverre så jeg ikke at det var Linux det var snakk om.

 

Beklager...

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

TAkk for svar!

fila heter visst btdownloadgui.py

 

,men når jeg kjører den får jeg:

fredrik@linux:~> btdownloadgui.py

Traceback (most recent call last):

  File "/usr/bin/btdownloadgui.py", line 13, in ?

    from wxPython.wx import *

  File "/usr/lib/python2.3/site-packages/wxPython/__init__.py", line 20, in ?

    import wxc

ImportError: /usr/lib/libwx_gtk2-2.4.so.0: undefined symbol: _gtk_accel_group_detach

 

Det samme skjer uansett argument

Lenke til kommentar
TAkk for svar!

fila heter visst btdownloadgui.py

 

,men når jeg kjører den får jeg:

fredrik@linux:~> btdownloadgui.py

Traceback (most recent call last):

  File "/usr/bin/btdownloadgui.py", line 13, in ?

    from wxPython.wx import *

  File "/usr/lib/python2.3/site-packages/wxPython/__init__.py", line 20, in ?

    import wxc

ImportError: /usr/lib/libwx_gtk2-2.4.so.0: undefined symbol: _gtk_accel_group_detach

 

Det samme skjer uansett argument

hehehe synd :(

Lenke til kommentar

Får du det ikke til, kan jeg anbefale Azureus som er en meget fin bittorrent-klient laget i Java. Men den krever dessverre litt mer av maskinen, så på mitt gamle vrak av en server kan jeg ikke bruke den.

 

Den har utrolig mange muligheter og er veldig fin hvis man skal downloade og/eller seede mange filer samtidig.

Lenke til kommentar
Får du det ikke til, kan jeg anbefale Azureus som er en meget fin bittorrent-klient laget i Java. Men den krever dessverre litt mer av maskinen, så på mitt gamle vrak av en server kan jeg ikke bruke den.

 

Den har utrolig mange muligheter og er veldig fin hvis man skal downloade og/eller seede mange filer samtidig.

Fulstendig enig med deg! Azuerus er en super torrent klient. Viss du skal bruge den husk å instalere java først

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller tar azureus opp enormt med resurser når hastigheten går opp (ca 1MByte/s)

 

Selv ga jeg opp på den enorme swappingen og begynte å bruke den vanlige bittorrent klienten..

Mener du 1MBit/s som i megabyte? Altså 8Mbit/s? Det er jo rimelig kjapt isåfall. Sitter bare på en 2Mbit/s linje selv, så kan ikke uttale meg om så høye hastigheter.

 

Orginale BitTorrent-klienten bruker mindre ressurser, men det jevner seg vel ut litt hvis man har mange downloads og seeds samtidig, siden Azureus gjør alt i én prosess istedenfor å spawne ørten ulike prosesser.

Lenke til kommentar
Det samme gjør vel btdownloadmany.by fra BitTorrent :)

Kanskje jeg husker feil, men jeg trodde at btdownloadmany.py bare var en slags frontend som spawnet en ny python-prosess for hver eneste download. Skal sjekke det opp :yes:

Kan godt hende, jeg har ikke brukt den, bare sett at den finnes og tenkt mitt. Det høres egentlig sannsynlig ut at du tror rett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...