Gå til innhold

DVI-kabel med D-Sub-tilkobling?

d0berman1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Eizo 19" LCD FlexScan L795K, og er veldig fornøyd med den. Har ikke hatt denne så lenge og ble akkurat oppmerksom på at i oppstarten så viser den "Signal 2, analog"?

Som i overskriften følger det med en DVI kabel med D-Sub tilkobling, og jeg bruker en overgang på denne for at den skal passe i skjermkortet mitt. Vil jeg da miste det digitale signalet, og vil det lønne seg og skaffe en ren DVI kabel?

Håper på snarlig svar..

Mvh

d0berman1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var det jeg var redd for...takk for raskt svar.

Må skaffe meg en ren DVI kabel da. Så forresten på sidene til HW.no Eizo leverer en slik kabel hvis du har kjøpt denne skjermen. Trenger bare vise kvittering og gi dem beskjed. Det er jo bra service, men jeg tar det egentlig som en selvfølge at en får med DVI kabel til en skjerm i denne klassen. ;)

Et dumt spørsmål kanskje, men er det stor forskjell på digital og analog på slike skjermer?

Mvh

d0berman1

Skrevet

Er det virkelig ingen her som vet om det er noen merkbar forskjell på å bruke DVI kabel eller vanlig analog kabel på LCD skjermer? :)

Kommer nok til å skaffe meg en DVI kabel uansett, men jeg var bare litt nysjerrig?

Skrevet

DVI er nok bedre mye enklere. Der trenger man (nesten) ikke å justere noen ting i det hele tatt. Og det er i teorien den beste kabelen å bruke på de aller fleste LCD-skjermene, man får vist bedre farger og mer klarhet med DVI (Bortsett fra kanskje noen få (dyre) skjermer som har like god kvalitet på analog D-SUB grunnet veldig bra teknologi i analog-delen).

Siden det er slik og jo de fleste har hørt dette så kjører de vel DVI om både skjermen og skjermkortet deres støtter det. Så jeg tror at ingen hadde svaret deg ennå fordi at det er få som har testet begge typer overføring mellom LCD-skjerm og PC. De som har testet begge deler er vist ikke her i kveld (få som henger her på en fredagskveld liksom ^^).

Jeg kjører forresten DVI og er veldig fornøyd med det. Har en analog kabel liggende som fulgte med skjermen men jeg har aldri testet den rett og slett fordi jeg finner bildet perfekt med DVI-kabelen, og de fleste sier at på de fleste skjermene er det DVI som vil være best.

Ble masse rot dette, men jeg er trøtt nå.. Konklusjonen er vel mest at du ennå ikke hadde fått noe svar på dette fordi at det er få som har testet begge og de som har testet begge ikke er her. Dessuten vil kanskje ikke folk si noe i dette tilfellet siden forskjellen DVI/D-sub varierer fra skjerm til skjerm, og sjansen for at noen her i forumet har testet begge på akkurat din skjerm er hvertfall liten og sjansen for at de som evt har testet dette er pålogget akkurat i kveld er enda mindre.

:)

Skrevet
Er det virkelig ingen her som vet om det er noen merkbar forskjell på å bruke DVI kabel eller vanlig analog kabel på LCD skjermer? :)

Kommer nok til å skaffe meg en DVI kabel uansett, men jeg var bare litt nysjerrig?

nieda.

Ring Eizo Norge du. så sier du: goddag Terje.

jeg kjøpte L795 etter å ha lest en fabelaktig guide på hw. Jeg er jo enig i det som står der, men jeg mangler dog dvi kabel. I denne testen står det at dere sender meg en hvis jeg skulle mangle dette. Nå er ballen hos deg Terje. Min adresse er...

nr eller e-psot finner du på www.eizo.no

Lykke til. Med noe av det beste markedet kan oppdrive :D

Skrevet

Jeg har to stk Philips 190B4CS 19", der jeg kjører den venstre på DVI og den høyre på D-SUB. Den som kjører på DVI er skarpere og det virker som den er 'mørkere' (mer kontrast?). Er ikke så teknisk når det kommer til slikt, men jeg har lenge vurdert å investere i et skjermkort med 2xDVI evt et ekstra PCI-kort med DVI-utgang, men har ikke kommet så langt enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...