Gå til innhold

TV-ut funker ikke lenger...


SmyGen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et Radeon 9800 Pro kort som er koblet til en TV via S-video kabel. Den har nå sluttet å fungere og lurer på om noen har opplevd det samme.

 

Tidligere så fikk jeg se PC-biosen og XP-logoen på TVen når jeg startet maskinen før driverne ble lastet inn. Dette vises ikke nå lenger. Har også prøvd å reinstallere driverne men det hjalp ikke. Tror uansett ikke det er noe med driverne pga det ovenfor...

 

S-video kabelen ser også ut til å være intakt da jeg prøvde å koble den til min 2dre PC og det fungerte fint.

 

Noen som har forslag til løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg prøvde en annen 9800 Pro kort på PCen og den fungerte utmerket. Tror TV-utgangen er ødelagt.

 

Aktivere TV-view??? Mener du at jeg skal slå på TV-utgangen. Det har jeg selvsagt prøvd. Uansett skal TV-ut fungere med en gang før Windows XP i det hele tatt har begynt å kjøre og før XP-driverne lastes inn.

Lenke til kommentar

Er det mulig at TV-en ødelegger TV-utgangen på skjermkortet? Eller er jeg på jordet? Jeg lurer fordi det forrige kortet sin TV-utgang røyk også.

 

Edit: Jeg bruker en sånn S-video fra kortet og konverterer til en sånn composite-ledning inn i TV-en.

 

Kan det være at jeg ødelegger noe når jeg kobler til S-video mens pc-en er på?

 

Det må da være noen andre som har opplevd at TV-ut ryker, siden jeg har klart det to ganger på kort tid..

Endret av boddis
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har opplevd det samme.Jeg sitter å spiller men det er noe som gjør spillet treigt ,husker plutserlig at jeg så film kvelden før.Skrur av PCn og napper ut S-video kabelen,dama ser på TVn.skrur på PCn og fortsetter å spille.Neste gang jeg skal se film får jeg ikke bilde, husker at jeg ikke skrudde av TV tilkoblingen i XP før jeg nappet ut kortet.Tenker XP eller ATIdrivern har laget krøll får reinstalere driver ,jhelper ikke.Reinstalerer XP 2 mnd senere funker fremdeles ikke.Mitt ATI radeon 9700pro funker bra ellers men får ikke bilde på TVn.Heller ikke noe bilde på TV under boot.Kan TV utgangen ha gått HJELP!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...