Gå til innhold

Hvilket merke hovedkort bør en velge?


Anbefalte innlegg

ASUS.

har hatt ABIT og EPOX.

 

Pr dags dato så streika ASUS kortet mitt på onsdag kveld, stabilt og kjapt.

mitt neste kort blir ASUS uten tvil.

og det skal skaffes på Komplett på fredag.

Håper det er Garanti.

Satt og surfet på nett og så ble skjermen svart?

alle deler er ok testet på reservekort :smile:

 

Ps noen som vet om Disker som er satt opp i Raid kan flyttes smertefritt over på ny Raid kontroller?

uten format ? 56Gig video redigering i fare for å bli tapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-09 21:43, zorm skrev:

Jeg er veldig fornøyd med mitt Abit KG7 -lite((vel å merke)Veldig stabilt, men ikke kjøp -lite!

Du vil angre.



___________________________-

 

Hva er det som ikke er bra med KG7 Lite?

Har selv Kg7(ikke lite) og den eneste forskjellen er vel at det er 2 minne slotter på Lite og 4 på den andre! Du får heller ikke brukt mer enn 2 minne slotter på KG7 dersom du ikke bruker ECC-ram...

 

Er forsåvidt meget fornøyd med kortet jeg... :smile:

 

/steinih

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 22:11, woohoo skrev:

Quote:


Skal ha a7v333 snarlig pga mulighet for å stille vcore opp til 2,25 volt bare ved å flytte på en jumper.


 

man bruker vanligvis bios'en nå til dags for å stille slikt :smile:

 

Samtlige andre kort stopper på 1.85, det denne jumperen gjør er å legge til 0.3 v på den valgte vcoren. Slik at maks oppnåelige vcore bli 2.25.

 

For å få til så høy volt på andre kort må du foreta voltmod, dette innebærer lodding på hk som er en smule risky kan du si....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 22:40, win_xp skrev:

Ps noen som vet om Disker som er satt opp i Raid kan flyttes smertefritt over på ny Raid kontroller?

uten format ? 56Gig video redigering i fare for å bli tapt.



 

Skal vistnok ikke være noe problem å flytte diskene til annen kontroller. Om det er Promise, Highpoint eller "whatever brand" kontroller skal vistnok heller ikke ha noen betydning. Kan ikke bekrefte dette, da jeg aldri har prøvd... :smile: Noe jeg leste et sted en gang...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 22:42, Shepherd skrev:

...

For å få til så høy volt på andre kort må du foreta voltmod, dette innebærer lodding på hk som er en smule risky kan du si....


EPoX EP-8K3A og EP-8K3A+ går opp til 2,2V i bios på VCORE og opp til 3,2V VMEM, dette er uten å flytte på noen jumpere i det hele tatt. For den "normale" bruker vil så høy VCORE ha lite å si, siden hanb sansynligvis ikke har lyst til å vrake prosessoren sin med det første.

Lenke til kommentar

Var ikke klar over at epox kortet oxo støttet så høy vcore, takker for tipset.

 

Jeg er oxo helt enig at den normale bruker ikke trenger så høy vcore, jeg begrunnet bare hvorfor jeg har lyst på det kortet.

 

Tror nok likevel jeg velger asus, har god erfaring med dem + at de pleier å være stabile kort. Den erfaringa jeg har med epox er ikke god, men så har jeg heller ikke tatt i ett siden k6 tiden.

 

Lite sidesprang: Er ikke Epox produsert av sånne små gule, som springer rundt med hver sin lille røde........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...