Gå til innhold

Ny maskin med små stabilitetsproblemer.


Marasmus

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skrudd sammen min nye maskin, som består av blant annet:

 

Gigabyte K8NS Pro

Athlon XP 64 3200+

Seagate 200GB S-ATA

PQI 1024 Dual Ch. CL 2 Minne

Asus 9600xt

 

Og nå sliter jeg, selv om jeg egentlig ikke hadde forventet noe annet :)

 

Problemet er altså at maskinen "lagger" innimellom, som om den må ta seg en tenkepause. Alt fryser i et halvt sekund. Mus, tekst, video, 3d-grafikk etc.

 

Noen som vet hva akkurat dette problemet kan skyldes?

 

Og det var temmelig dårlig med minnejusteringsalternativer i biosen på dette hovedkortet. Eneste som kan justeres er altså voltstyrken :(

 

Men ellers er den grei. Litt skuffende resultat i 3dmark2001 med 13500 poeng...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chipsetdriver og nyeste Catalyst 4.8 fra www.ati.com er det første som slår meg. Vil også anbefale å kjøre NTFS på den harddisken. Som sagt tidligere, hvis du kjører Windows som har vært brukt på annet hovedkort er det en sannsynlig forklaring på problemene.

 

Når det gjelder scoren din i 3DMark 2001, så er vel 13500 helt kurant på ett 9600XT så lenge du har kontrollpanelet på default innstillinger, og ikke skrur alt av som mange gjør for å få bedre score.

Lenke til kommentar

Takker for reply. Nå hadde jeg faktisk oppdatert alle driverne og flashet biosen, og jeg hadde clean install med SP2. Men av en eller annen grunn ser det ut som problemet har forsvunnet av seg selv, helt sporløst, så nå skal jeg bare NYTE maskinen :)

 

Må benytte anledningen til å anbefale cooler master TAC1-kabinettet. Dyrt, men du verden så stilig. Kan speile meg i det ;)

Lenke til kommentar
Takker for reply. Nå hadde jeg faktisk oppdatert alle driverne og flashet biosen, og jeg hadde clean install med SP2. Men av en eller annen grunn ser det ut som problemet har forsvunnet av seg selv, helt sporløst, så nå skal jeg bare NYTE maskinen :)

 

Må benytte anledningen til å anbefale cooler master TAC1-kabinettet. Dyrt, men du verden så stilig. Kan speile meg i det ;)

Kan tenke meg du er tilfreds med det kabinettet ja. Har siklet på det selv i lang tid, men endte til slutt opp med Thermaltake Xaser Tsunami. Mest på grunn av litt lavere pris.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300487&cks=PRL

 

Er jo egentlig ganske likt da, og må bare si meg kjempefornøyd, spesielt etter at jeg fikk installert viftekontrollere med blått lys i front for å dempe hastigheten litt på de to 120mm viftene i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...