Gå til innhold

Gode råd til kabinett?


Anbefalte innlegg

Joda, nå er jeg i planleggingsfasen av et nytt casemod, har nå tenkt til å planlegge skikkelig og få alt så strøkent som mulig.

Utgangspunktet er et lite Medion kabinett.

Har tenkt til å skjere ut mye, veldig mye. I sidedør, på baksiden og på toppen, for så å sette inn plexiglass. Har nå planer om å bruke store vifter, bruker nå tre 80m hissige vifter. Vel planen er to 92mm i sidedøren som sikter på cpu og skjermkort, og en 120mm på toppen. Og såklart en viftestyring!

Noen god ide å satse på store vifter? Vil ungå ulidelig bråk og samtidig få god kjøling.

Lakken jeg har tenkt å satse på er blått og sølv, og enten LED/UV reaktive vifter, eller aluminiums vifter.

Stilen skal være rette 90 graders vinkler på vinduer å slikt.

 

Dessuten noen som vet hvordan man kan poste bilder? har tegninger slik at folk kan få en idee om hvordan det skal bli, har ikke dg kamera.

 

Kom med ideer/råd, har tenkt å få et så strøkent kabinett som mulig, setter stor pris på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fått skjert ut plass til plexien på døra med vinkelsliper nå :thumbup: gikk greit det, skal skjere ut resten i mårra tenker jeg, skulle gjerne fått postet bilder, slik at man kunne sett konseptet :hmm: har ikke helt greia på det der

 

fikk inn et bilde, slik er kassa orginalt

post-15-1094328118_thumb.jpg

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar

Vel, slik er planen at det skal se ut, har skjert ut døren slik bildet viser.

Skal være 120mm på toppen, og 80mm i sia, vurderer fortsatt om jeg skal ha aluminiums vifte eller uv reaktive :hmm:

Den lyseblåe linjen på fronten skal være blå neonstrips som jeg legger under det blå acryl dekslet som står der, for å få en stilig effekt

post-15-1094329315_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dette er døra og toppen, Blir nokk også å slipe logoer på plexien med sandpapir, som jeg gjorde med min første mod der jeg lagde HL2 merket

synd jeg ikke har digitalt kamera :dontgetit: noen som vet når engangs digital kamraene kommer?

 

 

sida.jpg

 

vifte ramma vil egentli ikke synes, da den ligger bak kabinettet, tror jeg skal gå for uv lys jeg.

 

toppen.jpg

 

Detter er da toppen på kabinettet, som vil bli prydet av en 120 mm vifte. Plexiglasset vil fortsette ned på baksida, skal skjere en god del småhull der også.

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar
gleder meg til det kommer bilder!! Kjenner du ingen med digitalkamera???

Ser veldig bra ut!!! 

 

takk :p håper det blir bra. Ingen av mine kompiser som har kamera som jeg vet nei.

 

topp2.jpg

 

Her er mitt nye design til toppen, litt mange vinkler kanskje, men synes det ble for kjedeli når det bare er helt firkanta, noen som er uenig? :innocent:

 

 

baksiden.jpg

 

Baksiden

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...