Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linux/BSD + dedicated spill server (C-S o.l.) + FTP og HTTP


Anbefalte innlegg

hva er best av f.eks freeBSD

og slackware, linux og BSD ?

MÅ KUNNE KJØRE SPILLSERVERE OG HTTP... FTP ikke nødvendig... jeg lurer på bare på hva som er best... Jeg trenger Uptime og stabilitet siden den blir min "offisiele" HTTP-server og Clan-server i spill =)

Jeg (en glad/lykkelig n00b) lurer på om noen nerds

(dere) =() kunne svare meg...

 

_________________

telenor er no dritt

@online.no

 

[ Denne Melding var redigert av: zlkkiz på 2002-05-06 16:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-06 18:16, olsen skrev:

Siden du skal kjøre spill server så vil jeg anbefale Linux. Det finnes ikke *BSD versjoner av CS-serveren. Kan sikkert kjøres på BSD, men programmene er designet for Linux.


 

Totalt feil, det ligger til-og-med half-life server med på CD'n til FreeBSD(4.5)!

 

Og freebsd kan kjøre linux programmer helt fint...

 

Jeg vil anbefale FreeBSD fordi det er kraftig og faktisk ganske enkelt også.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 08:26, Civilix skrev:

Totalt feil, det ligger til-og-med half-life server med på CD'n til FreeBSD(4.5)!


Og freebsd kan kjøre linux programmer helt fint...


Jeg vil anbefale FreeBSD fordi det er kraftig og faktisk ganske enkelt også.



 

For å kommentere litt, FreeBSD _kan_ brukes som spillserver, men det betyr ikke at du får kjørt alt av spillservere på OS'et for det. Her vil man lykkes en del bedre med Linux. Joda, jeg er fullt klar over at du får kjørt f.eks Q3/UT/half-life som server.

 

Mange linux-programmer kjører helt fint under linux-emulering, men det gjelder langt fra alle. Noen må portes og patches litt i blant :smile:

 

Men ellers så er jeg helt enig i at det er meget kraftig, stabilt og ikke minst (til en viss grad) brukervennlig OS.

Lenke til kommentar

Ja, det store behovet er som C-S server og fil og HTTP det er også mulighet for Rune e.l. dessuten kanskje WarCraft (men det vet jeg at virker i FreeBSD). For en stund siden prøvte jeg FreeBSD 4.5 (nå er det vel 5.0) og var veldig fornøyd men jeg fikk ikke til H-L og C-S fra Sierra sin linux-utgivelse... fikk en feil av ett slag, men det er VELDIG bra visst jeg kan gjøre dette med FreeBSD siden jeg har satt meg inn i systemet og har hatt det "operativt" bør jeg da oppdatere til dist. 5.0?? eller nyere?

Lenke til kommentar
On 2002-05-07 14:21, daffy- skrev:

Det er jo ikke så altfor mange ting som trenger å bli porta for å funke i FBSD men..  

Og den versjonen som går enda er 4.5.. 4.6 er planlagt 1. juni og 5.x vet jeg ikke..

 

Nei, det er ikke så mye som trenger å portes fra Linux for å fungere. Men port kolleksjonen eksisterer jo av en grunn :smile: Nå er selvsagt også port kolleksjonen til for å forenkle installasjon av pakker og dependencies også (et genialt system for så vidt).

 

Det kan dog være litt kronglete å få diverse spillservere til å fungere. Howto's for de største spillene finnes dog, så er det half-life, UT el. Q3, så er det sikkert verdt et forsøk.

 

zlkkiz: Ikke finn på å kjøre 5.0, det er development branchen av FreeBSD. Oppdaterer du 5.0 ofte, så vil gjerne ting som fungerte den ene dagen slutte å fungere en annen dag og du må forvente at maskinen tryner :smile: Perfekt for utviklere dog, og 5.0 Preview er jo ute hvis du absolutt vil gjøre et forsøk. Generelt så synes jeg at det er best å følge med på 4.5-STABLE, som gjerne inneholder velprøvde oppdateringer mens hele systemet beveger seg mot neste release (snart 4.6)

 

MK

 

_________________

aka. careznot

/* FreeBSD: The Power To Serve http://www.freebsd.org */

 

[ endret av Zenit den 2002-05-07 16:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...