Gå til innhold

Mine erfaringer med WHITEBOX


Anbefalte innlegg

Ja ja...Jeg har fått mine 2 CL56 fra whitebox nå...Gleden varte ikke så lenge.

Først pakket jeg opp den ene og heiv den på installasjon..det var da jeg oppdaget at skjermen var sprukket på de andre maskinen :cry:

 

Får bare håpe at servicen er bra der enda...Fikk ikke spesielt godt inntrykk idag.

Ble satt på vent...etter 20 min orket jeg ikke mer....ringte senere. ble satt på vent da også. etter 20 min ringte jeg opp igjen men da var butikken stengt!!!!

 

Har tidligere hatt god erfaring med dem...tror det kommer veldig mye an på hvem du handler med.

Kommer ikke til å tåle så mye tull fra dem før jeg sender den andre også i retur.

 

Men for all del. Det er jo ikke whitebox sin feil at skjermen ble ødelagt under transport, men får bare håpe dem ordner opp fort og sender meg en ny umiddelbart.

 

Noen som vet hvordan det er å bryte en leasing kontrakt?

Du må ta den skadede PC en med til posten og få skrevet en såkalt skademelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skademeldingen har jeg fått av posten og posten har sendt den videre til Postens godssenter.

Men whitebox spør etter et sendingsnummer av meg som jeg ikke har....posten må se på skadene før de sender den til whitebox. sånn som dem sender den er det ikke noe sendingsnummer som jeg kan få..

 

Får bare håpe at ikke jeg blir skadelidende for at posten og whitebox skal gjøre opp seg imellom..

 

Da blir det en lang prosess...først skal posten se på den og så skal whitebox se på...selv får jeg sikkert ikke se på den før til jul kan jeg tenke meg :p

Lenke til kommentar

Ja ja...atter er jeg settet på venting av whitebox....Jeg kan bli så utrolig forbannet på sånn behandling...ikke svarer de på mail heller...Jeg vet absolutt ingenting om hva som skjer.

Det eneste jeg vet er at jeg skal få sagt opp avtalen med de og heller handle 2 stk HP Compaq NX7010 hos ndsdirekte.no

 

 

Mvh

En som føler seg snytt!!!!

Lenke til kommentar

Vil nå dele mine erfaringer med whitebox.no med dere.

Eg bestillte en cl1557 den 03.08.04 (dette er 5 uker siden no). Eg fikk da en ordrebekreftelse med den fine teksten " Vi takker for bestillingen din. Normalt bør du ha din bærbare innen 2 dager."

 

Etter en uke uten at det kom noe i posten så sendte eg da en mail til whitebox der eg spørte om dei hadde sendt pc'n eg bestillte og når eg skulle få den.

Fikk dette til svar:

---

Hei Andreas :-)

 

Vi har dessverre ikke klart å få maskinen ut til deg enda p.g.a.

forsinkelser. Regner med dette vil skje i løpet av få dager. Skal

se hva jeg/vi får til. Håper du klarer å holde ut litt til.

 

 

Mvh,

Peter,

Salgsavd.,

Whitebox

---

Etter nok en uke sendte eg enda en mail til der eg spørte om dei hadde sendt den og når eg skulle få den. Fikk da dette svaret:

---

Hei,

 

Beklager forsinkelsen men din bærbare er nå på vei til deg. Du har også fått en oppgradering helt gratis som du helt sikkert vil bli svært fornøyd med.

 

Mvh

Whitebox

Pål

Salgsavd.

---

Den mailen fikk eg torsdag 26.08.04. ringte da heim på mandagen og spørte om pc'n min hadde komt, men nei da. (bor for tiden på hybel, hadde ikke bytta adressa da. eg reknet med at eg fikk den før eg flyttet.) eg bestemte meg da for å reise heim på onsdagen neste uke for å hente pc'n min (som selfølglig måtte ha komt en uke etter dei hadde sendt den). Det kom da ingen pc på torsdagen. fant ut at no kan eg ringe fra fasttelefonen heime. Det at eg fikk "vi har stengt no, venligst ring oss i opningstiden fra kl 8 til 16(?)" må nesten nemnes siden eg ringte litt over klokken 12. Fikk til slutt kontakt med ein fyr der da. Han lovte meg da at pc'n skulle sendes "i dag" og til min nye adresse som eg gav han.

 

Sitter enda her å venter på pc'n min. Mailene mine har dei sluttet å svare på pluss at dei sendte meg mail for å gni saltet inn i såret??

--- (09.09.04)

Hei,

 

Har du mottatt pakken din ? Håper du likte oppgraderingen vi har gitt deg helt gratis :-)

 

Mvh

Whitebox

Pål

Salgsavd.

---

 

 

Desverre finner eg ikke samme pc til lik pris noen plasser. Men vurderer sterkt å kjøpe på netshop og heller betale litt for supporten om eg trenger den.

Forresten så må netshop få et pluss siden dei leverte pc til han eg bor med på under en uke:) Men det er litt kjipt for meg da.

 

 

 

Huff, dette ble mye tekst ja, og sikkert mange skrivefeil, men eg tror eg fikk fram det eg ville. IKKJE BESTILL NOE FRA WHITEBOX.NO! (om du vil ha varen i løpet av noen uker, ikke måneder eller år???)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke klage så mye på leveringstiden til whitebox...fikk dem faktisk på under en uke...bare så synd at de pakker dem altfor dårlig.

Opplever det samme som deg angående telefonkontakten og mail.

Helt håpløst å få tak i dem og skulle du få tak i dem på telefon, ja da blir du satt på vent i veeeeldig lang tid vist dem da i det hele tatt svarer igjen.

 

Har tidligere hatt god erfaring med dem men nå føler jeg meg ganske lurt.

Etter at kontrakten var underskrevet så har det vært håpløst å få tak i dem .

 

Det som er pussig med Whitebox er at uansett hvor mange ganger du ringer så er det ingen kjenner igjen hverken deg eller saken det gjelder.

Lenke til kommentar

Jeg har også måttet vente 1 måned på min maskin fra Whitebox. Men jeg ble ganske fornøyd med oppgraderingen jeg fikk. Fikke en CL56 istedenfor CL1557 gratis. Er ganske greit det hvis det ikke hadde vært for at de GLEMTE å sette i dvd spilleren i maskinen min. Så nå sitter jeg her og ser på en bærbar uten cd/dvd spiller. Ikke så veldig gøy akkurat. Håper de får ordnet opp i dette litt raskt.

For nå begynner jeg å bli utolmodig!!

Lenke til kommentar

Syns dere bør ta til betraktning at det er skolestarttider og problemer med å få levert nok maskiner pga sinnsyk etterspørsel.

Folk sier at whitebox tar tid og at dem er dårlig på support. Dette er jo ikke noe stor bedrift, kanskje 2 fast ansatte. Når dem er så billige som dem er og får såpass mange bestillinger, så syns jeg ikke det er rart at det hoper seg litt opp for dem.

 

Kommer selv til å bestille 10-20 maskiner fra dem innen noen få uker. Vet at det kan ta litt tid å få maskinene, men jeg stoler alikevel på dem.

 

Er ikke alle som opplever dårlige leveringstider og litt slakk kundesupport.

5 av mine nærmeste kamerater har laptoper fra whitebox, ingen av dem har noe å utsette på hverken maskin eller firma. Han ene kameraten sa at det tok litt ekstra tid å få maskinen, men dette var i august, så jeg synes det virker helt normalt.

Lenke til kommentar
Dette er jo ikke noe stor bedrift, kanskje 2 fast ansatte.

Vist det du sier stemmer så synes jeg det er meget rart at de aldri husker på hvem du er og hva saken gjelder når man ringer ti dem..

Ndsdirekte.no husker allltid hvem du er og hva man har pratet om tidligere..

 

Synes det er helt unødvendig å måtte forklare saken hver bidige gang. og jeg får aldri tak i de personene som jeg spør etter heller...neida, da er dem ikke på jobb den her uken....

 

Nei...Jeg har mistet tiltroen til Whitebox og lurer svært på når jeg ser den pcèn igjen!!!

Lenke til kommentar
Jeg har også måttet vente 1 måned på min maskin fra Whitebox. Men jeg ble ganske fornøyd med oppgraderingen jeg fikk. Fikke en CL56 istedenfor CL1557 gratis. Er ganske greit det hvis det ikke hadde vært for at de GLEMTE å sette i dvd spilleren i maskinen min. Så nå sitter jeg her og ser på en bærbar uten cd/dvd spiller. Ikke så veldig gøy akkurat. Håper de får ordnet opp i dette litt raskt.

For nå begynner jeg å bli utolmodig!!

Hei...

 

Venta 3-4 veker på min PC. Fekk heile tida høyra at PCen "er trolig allerede sendt", "blir sendt på torsdag når vi får deler", "blir sendt i dag" osv...

Etter x-antall purringer for å få sendingsnummer, så fekk eg eit nummer, men nummeret var ikkje ekte...

 

Fekk no til slutt PC i posten på laurdag, og akkurat som deg (sitert), så var det ikkje med DVD-brenner. Hallo? Låg også mykje rusk og rask på harddisken. Har PCen vore brukt? Får uansett ikkje installert noko utan DVD-rom eller diskettstasjon. J..... kjipte etter å ha venta i nesten ein månad på PCen...

 

Skulle også få med bæreveske som heller ikkje var med i pakka, men den stod oppført på fakturaen...

 

jaja.. psyker meg opp til nye telefonsamtaler med Whitebox... synes eg har brukt altfor mykje energi på dette PC kjøpet allerede.

 

Godt mogleg at dei har litt fleire ordrer ein dei klarer å behandla for tida, men kunne dei ikkje då sagt når eg kjøpte PCen: "Me har dessverre stor pågang for tida så leveringstida blir ca. 3 veker". I staden for å love at PCen "er sendt" eller "blir sendt snarast" heile tida...

Lenke til kommentar

Bruk angreretten din og bestill heller fra en annen plass. det har eg gjort no=) etter 5 uker å vente på whitebox blir 2 uker fra netshop ingenting:) Netshop opplyser faktisk at dei ikkje har alle delene, kanskje det hadde vert litt smart av whitebox også ikke bare svare "den er sendt" eller "vi sender den i dag".

Lenke til kommentar

ååhh, herregud hvor mye jeg angrer på at jeg bestillte fra whitebox!!

Skulle heller kjøpt HP compaq NX7010 som jeg hadde tenk. men så skulle jeg gjøre det billigere,, men akk hvor jeg bedro meg.

 

spørs bare hvor lett det blir å få returnert disse i og med at jeg er bedriftskunde.

 

er det noen som har erfaring?

Lenke til kommentar

Hvorfor handler dere fra Whitebox og klager på leveringstiden og supporten? Dere har jo lest erfaringene her på forumet og vet hvordan det ligger an.

Personlig hadde jeg ikke bestilt fra Whitebox men heller fra Psdata eller noen andre. Den vesle prisforskjellen er verdt det mener jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den vesle prisforskjellen er verdt det mener jeg.

Er verdt hva? Å få maskinen en uke eller to før? Det folk burde lære seg er å ikke bestille fra Whitebox om de trenger en maskin påfølgende uke. Supporten og kompenseringen til Whitebox er upåklagelig for mitt vedkommende. For meg blir det ulogisk å betale et par tusen mer for en dårligere maskin bare fordi den blir raskt levert.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke kortere leveringstid er verdt 2000,- Men etter å ha lest andres erfaringer er det jo nesten ikke den ting Whitebox greier å gjøre riktig (satt på spissen)

 

Jeg vet ikke hvor mye billigere Whitebox er enn Psdata men Aopen sin Centrino laptop er uinteressant for meg uansett. Det blir nok Acer eller iBook på meg den dagen jeg skal ha bærbar.

God support på bærbar er viktig da bærbare har en tendens til å gå i stykker.

Jeg har ikke handlet fra Whitebox men er overbevist om at Psdata er langt mer systematiske/proffe enn Whitebox. Å vente en måned for så å oppdage at cd/dvd spiller ikke er montert må være ufattelig irriterende.

At maskinene i all hast blir skrudd sammen gjør ikke saken noe bedre. "Oj, husker jeg kjølepasta?" Ikke rart noen sliter med viftestøy...

Lenke til kommentar
Det folk burde lære seg er å ikke bestille fra Whitebox om de trenger en maskin påfølgende uke.

Det er ikke leveringstiden jeg klager på. (fikk dem på under 1 uke) men derimot at dem er så vanskelig å få tak i. Og ingenting kan irritere meg så mye som å bli satt på vent i 25 minutter.

 

Men jeg ble overrasket i dag når dem ringte fra whitebox og beklaget så mye å sa at dem skulle sende ny pc på onsdag.

Så nå gjenstår det bare å se om de holder ord...

Lenke til kommentar
bærbare har en tendens til å gå i stykker.

Åja?

 

Bærbare som er på farten lider av flere feil enn stasjonære, det er min erfaring hvertfall. Og disse billig bærbare som er langt mindre sterke mekanisk vil jeg tro tåler mindre juling.

 

Når det gjelder Whitebox så er det tydelig at de har det med å love ting de ikke kan holde. Er det seriøst?

Endret av xpert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...