Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DHCP fra router virker ikke lenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Har nylig lagt in nytt hovedkort MSI NEO 2 Platinum. Kortet har to nettverks kort på + et wifi bundled card. Etter å ha rotet med instillingene på de forskjellige kortene virker ikke dhcp lenger. Har ikke problemer hvis jeg setter opp nettverket manuelt.

Utfra feilmelding virker det som om maskinen får en svada ip adresse. Når jeg velger repair av nettverks oppsett får jeg feilmelding om at maskinen ikke får renewet ip adresse. :cry:

 

Har forøvring letet etter duste ip adressen maskinen har i registry. Når jeg endrer verdiene til samme som i det manuell nettverket blir de bare forandret tilbake igjen. :hmm:

 

Takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å rekonfigurere router og tcp/ip oppsett til automatisk adresse (dhcp).

Da jeg kjørte ipconfig /release ble adressen 0.0.0.0 - altså dette fungerte.

Da jeg kjørte ipconfig /renew fikk jeg en feilmelding altså det fungerte ikke.

Kanskje det er lettere å reinstallere windows :cry:

Lenke til kommentar

Jeg har en linksys wrt54g. Har prøvd å restarte den tidligere. Tror ikke det er routeren som er problemet. På hovedkortet er det hardware mac bridge. Mulig den roter det til. Alle nettverkskort blir koblet via bridgen. Får det til å funke manuelt men ikke med dhcp. Kanskje jeg skal legge inn det gamle Realtek 8139 nettverkskortet.

 

khelben

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...