Gå til innhold

Mest stillegående PSU for mitt bruk


Anbefalte innlegg

Min FortonSource PSU på 300W bråker en god del når jeg har 4 hd'er, cd og dvd brenner, 3 stk kabinett vifter, 9800 pro skjermkort og overklokket prosessor (xp2800@2500 MHZ 1,8V). Vuderer å kjøpe noe skikkelig kvalitet som bråker MINST mulig. Akkurat nå så støyer PSU'en min mest. Når jeg kobler ifra en god del komponenter og klokker ned er jo hele maskinen såvidt hørbar. Litt kjipt at en komponent skal ødelegge for resten av pengene jeg har investert i støydempingstiltak.

 

Villig til å betale en del..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rå strømforsyning :thumbup: Tviler på at varmen fra den påvirker kabinettvarmen noe særlig. Men vanligvis er strømforsyningen med på å sirkulere lufta i kabinettet. Så når den da ikke gjør det lenger, så vil nok temperaturen stige med mindre man skrur på flere vifter som lager sirkulasjon i kabinettet.

 

Tror kanskje jeg heller ville hatt en stille psu som i tillegg hjalp til med å kvitte seg med varmen i kabinnettet. De er også mye billigere. Varme lufta må ut på en eller annen måte, så vifter kommer man ikke helt utenom uansett.

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Rå strømforsyning :thumbup: Tviler på at varmen fra den påvirker kabinettvarmen noe særlig. Men vanligvis er strømforsyningen med på å sirkulere lufta i kabinettet. Så når den da ikke gjør det lenger, så vil nok temperaturen stige med mindre man skrur på flere vifter som lager sirkulasjon i kabinettet.

 

Tror kanskje jeg heller ville hatt en stille psu som i tillegg hjalp til med å kvitte seg med varmen i kabinnettet. De er også mye billigere. Varme lufta må ut på en eller annen måte, så vifter kommer man ikke helt utenom uansett.

Helt enig i det du sier her. Personlig foretekker jeg nok en PSU med vifte. Selv om jeg har tre vannblokker i systemet mitt, så kommer man som du sier ikke utenom en eller annen form for ventilasjon, såfremt man ikke kutter toppen av kabinett da..

Dog ser man jo ikke bort fra det kan komme heftige systemer med tiden som enten produserer lite varme, eller tåler mye varme.

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gi oss tilbakemelding på hvordan du opplevde den mht. støy da :)

Nå har jeg endelig fått min Cp-510. Når jeg kjører systemet uten overklokking så hører jeg ikke strømforsyningen i det hele tatt, harddiskene bråker en god del mer. De eneste støykildene jeg har er nemlig 3 samsung harddisker og en 19db cpu vifte og 2 stk 12db kabinett vifter. I windows så merker jeg altså null forskjell i forhold til min gamle Fotron 300W.

 

At jeg nå har 510W merker jeg best nå som jeg klokker og spiller. Før "kickstartet" 120 mm viften på fotronen når jeg startet et krevende spill eller klokket prosessoren og ble med et forvandlet til den mest støyende kilden i hele systemet mitt. Det er i dag eliminert, Chill'en holder seg på samme støy nivå konstant selv om kabinett temp varierer fra 27C til 35C uansett belastning.

 

Følger også med kabelhylser på ALLE kablene og turtalls måler. Kabinettet ser nå enda finere gjennom plexiglasset :)

 

Har du et behov for strøm og driver å spiller en del og gjerne overklokker kan jeg uten tvil anbefale Chill Innovation. Holder du med windows arbeid holder egentlig en fortron 300W utmerket, så lenge den ikke kick starter :p

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...