Gå til innhold

Drømmer blir til virkelighet?


Anbefalte innlegg

Drømmer blir alltfor sjeldent til virkelighet, men etter å ha regnet litt kan de nettopp bli det! - Jeg tenker på en iMac/Powerbook-kombinasjon... :love:

 

Det koster å være kar, men prisene på iMac kan ingen klage på! En 17" iMac 1,8 med DVD-brenner kombinert med en 12" Powerbook ender på < kr. 32000,- når jeg trekker fra 20% ADC-rabatt på den dyreste maskinen.

 

Jeg vil påpeke at denne prisen er med noe utstyr som bluetoothtastatur, 160GB/80GB (5400rpm) osv..

 

To enkle spørsmål:

 

- Trekkes rabatten på 20% før eller etter mva?

 

- Hvor finner jeg priser på kompatible rambrikker på 512MB (kun PC3200, Kingston?)?

 

Hvis sistnevnte lønner seg (noe jeg regner med) så får jeg jo 768MB på begge maskinene uten å oppgradere fra 256 på AppleStore. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funnet noen 512MB-brikker nå..

 

Corsair Value S CL2,5 - 795,- (Netshop)

 

Kingston brikker ligger på 995,- for CL2,5, CL3 er 150 kr. billigere. Har dette mye å si på Mac? Foretrekker Mac "matched" brikker? Bruker maskinene "low-profile" brikker?

 

TwinMos 512 MB CL2,5 - 715,- (Netshop)

 

Crucial 512MB CL3 795,- (Komplett)

 

Alternativt kan jeg jo også kjøpe to 256MB brikker og ende opp med 512MB i begge maskinene. Kan visst ikke få nok ram da, men jeg vet ikke..

 

Crucial 256MB CL3 - 415,- (Komplett)

 

TwinMos 256MB CL2,5

 

Noe for/i mot eller helt andre brikker?

Lenke til kommentar

MAXCPU: Har du lest godt nok på ADC-siden på nettet?

DC Student Program members are entitled to one purchase of a system for developement purposes at a significant discount. A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor; one (1) desktop; or one (1) portable. 

Hele kan leses på http://developer.apple.com/students/sthardware.html

 

Du vil med andre ord ikke ha mulighet for å kjøpe både en imac og en powerbook... Beklager. Men, du kan kjøpe en powerbook 17" for de pengene du har tenkt å legge i dette :D

Lenke til kommentar
Matematikkferdighetene er på topp ser jeg :whistle:

 

Prøv å sammenlign prisen på en vare, der du får 20% rabatt, og deretter legger til 24% avgift, deretter prøver du å først legge til 24% avgift først, og deretter trekke 20% rabatt...

 

Var vel noe med at a*b = b*a :roll:

Hehe.. Merkelige greier! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...