Gå til innhold

Litt research ang. priser...


Anbefalte innlegg

Jeg er i full gang med budrunden på forsterker og høyttalere på qxl i disse dager, og jeg søker derfor konsultasjon hos dere lyd-friker... :D

 

Verdi på en Marantz PM7000 forsterker:

 

"Meget god forsterker. 2*95w(8ohm).

Drar det meste av høytallere. Pent brukt, framtrer som ny. 1.5år gammel. Kvittering medfølger. "

 

Jeg har et bud inne på 2100.- for denne forsterkeren. Er dette bra pris og i tilfelle, hvor høyt er det akseptabelt å gå for denne?

 

Verdi på 1 par Cerwin Vega V12F

 

"Et år gamle, selges. Høyttaler som spiller meget høyt! Dette er CW kvalitet.

- Pent behandlet.

- 5 års garanti som dekker alt!

- Orginalembalasje og bruksanvisning medfølger"

 

Har intet bud på denne, men den koster ny 3000 på HiFiKlubben.... Hvilken pris er passende?

 

 

Alle svar mottas med takk! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nye versjonen av den forsterkeren (PM-7200) koster 6000kr, så rimelig pris vil vel være omkring 2500,-. Når det gjelder høyttalerne ville jeg vel gått opp til 2000kr dersom det var jeg som skulle handle.. Når du først kjøper så "billige" høyttalere, er det ikke så mye å tjene på å kjøpe brukt lenger, iogmed at du da går glipp av en del fordeler ved det å kjøpe nytt utstyr, samt at det er en større risiko for at noe ikke fungerer som det skal og at frakta er veldig dyr for så store gjenstander som høyttalere.

 

Lykke til med budgivingen :)

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Hvis planene dine er å bruke CV høyttalerne sammen med Marantz forsterkeren,så er nok ikke det noe lurt.Fordi CV og Marantz passer overhodet ikke sammen.Marantzen blir alt for "snill" for CV.

jaha... hvilken høyttaler kan du anbefale for en marantz forsterker?

og omv., hvilken forsterker passer til CV? (NAD elr?)

Lenke til kommentar
Hvis planene dine er å bruke CV høyttalerne sammen med Marantz forsterkeren,så er nok ikke det noe lurt.Fordi CV og Marantz passer overhodet ikke sammen.Marantzen blir alt for "snill" for CV.

jaha... hvilken høyttaler kan du anbefale for en marantz forsterker?

og omv., hvilken forsterker passer til CV? (NAD elr?)

B&W høyttalere er et bra alternativ til Marantz.

Nad og CV passer ypperlig sammen ja. :yes: Jeg har hatt den kombinasjonen selv.Hvilke av disse 2 kombinasjonene du velger kommer ann på hvilken musikk du hører på.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...