Gå til innhold

Kjøpe nytt skjermkort?

joh-so

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

JEg har vurdert å oppgradere skjermkort i maskina mi, men er ikke helt sikker på om jeg skal gjøre dette nå, eller vente til jeg har råd til å kjøpe ny CPU/hovedkort i samme slengen...

Har et MSI GeForce ti4800se (128mb),

resten av oppsetter er et aopen AK77-8XN hk, Athlon tbread 2100+ og 768 MB noname pc3200 ram.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

JEg har vurdert å oppgradere skjermkort i maskina mi, men er ikke helt sikker på om jeg skal gjøre dette nå, eller vente til jeg har råd til å kjøpe ny CPU/hovedkort i samme slengen...

Har et MSI GeForce ti4800se (128mb),

resten av oppsetter er et aopen AK77-8XN hk, Athlon tbread 2100+ og 768 MB noname pc3200 ram.

Dette har faktisk jeg også vurdert :p

Skrevet (endret)
Skrevet i hui og hast på skola i dag...

Noen som kan argumentere for mot anng det å vente?

Det er jo kjekt og få nytt skjermkort, hovedkort osv. samtidig da :thumbup:

edit: Enig med Prebo! ikke vits å kjøpe noe "bedre" en 9800pro til den pc'en!

Endret av SpinNdre
Skrevet
Jeg ville ha oppgradert hele pc'n... ;)  Visst dette er uaktuelt så ville jeg ikke ha kjøpt noe bedre enn ett 9800Pro...

Hvorfor ikke? Jeg har ikke fulgt med så mye på skjermkortsida.

Klarer ikke pc'n å skyfle unna datane fra fx gforce 6800?

Har selv xp2500+ med dual channel 2x512 PC3200 som funker greit klokka opp til xp3200+@400MHz med ekstra kjøling.

Er denne også for dårlig for gforce 6800?

Skrevet (endret)
Jeg ville ha oppgradert hele pc'n... ;)  Visst dette er uaktuelt så ville jeg ikke ha kjøpt noe bedre enn ett 9800Pro...

Hvorfor ikke? Jeg har ikke fulgt med så mye på skjermkortsida.

Klarer ikke pc'n å skyfle unna datane fra fx gforce 6800?

Har selv xp2500+ med dual channel 2x512 PC3200 som funker greit klokka opp til xp3200+@400MHz med ekstra kjøling.

Er denne også for dårlig for gforce 6800?

Din er bra nok for ett 6800 kort... Men pc'n til joh-so har for mange flaskehalser... ;)

Edit: joh-so, noname ram er bare noe dritt... Hadde det i min første pc og fikk ikke klokket... Husk dette til neste gang: KJØP MERKEVARE... F.eks corsair...

Endret av Prebo
Skrevet

Kjøp deg nytt Hovedkort, CPU og Minne istedet for skjermkort.. Ærligtalt så skal vel 4800 yte som et Radeon 9600 Pro/GeForce FX 5700.. Bortsett fra at det ikke har DX 9 støtte..

Kjøp deg et nForce 3 Socket 754 Hovedkort, en AMD Athlon 64 3000+ BOXED og en Corsair/Crucial/TwinMOS 512 MB PC3200 minnebrikke...

Vent med å bytte skjermkort til neste gang du har litt penger å svi av..

:thumbup:

Skrevet

hvis du skal oppgradere hele pc-en er det lurere å vente til pcie blir mer normalt, nå kommer det jo en ny amd 64 prosessor hver uke neste (overdrive) så det er bedre å vente til det store forandringen kommer. altså med pcie og p4 64 bit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...