a.d.b. Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 driver og skal skru sammen en "filserver" her hjemme, som da skal ha en god mengde med hd`r. Jeg tror det blir såpass mange at jeg bør ha et ekstra psu slik at det blir nok med strøm. I den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg "tjuvstarter" psu #2. Fant et skjema over pins osv på microplex, der står det at pin-14 er "PS-on" pin, og at hovedkortet gir et signal på denne pinen om at psu skal startes opp. Hva slags signal er det, og hvordan kan jeg "tjuvkoble" meg rundt dette? Er det eventuellt noen andre og bedre metoder å gjøre dette på takker jeg for svar. mvh Audun
phnx85 Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Hoff, hvor mange slike tråder skal det egentlig startes? Søk funksjonen finnes jo for en grunn da. Søk på "PSU Jumpstart" så finne du denne tråden som igjen linker til en artikkel på Overklokking.no
Hurley Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 (endret) http://www.gideontech.com/content/articles/196/1 Du kan bare kortslutte pin 4 og 6 med noe strømførende. Edit: Finnes noen fra før av ja... Endret 31. august 2004 av Hurley
genstian Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 ta og trekk ut pin 14 på den andre psuen og sett den ned i pin 14 på atx kontakten til den første psuen som er koblet til hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå