Gå til innhold

Canon A80 vs A85


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den heter A95, og har fått en del nytt i forhold til A80, bla. større skjerm og selvsagt 5MP i stedet for 4MP, valgbart fokusområdet + litt annet. Men noe som A80 har, som den ser ut til å mangle, er 2 Custom programmer. A80 har C1 og C2 på velgeren, A95 ser ut til bare å ha "C" (i.flg. bilder). Prisen ser ut til å være den sammen.

 

Kjøpte A80 for ett par måneder siden, og kommer ikke til å bytte det. Ikke så mye nytt :-) 4MP vs. 5MP betyr ikke noe for min del, men større skjerm er definitvt ett stort pluss siden A80 sin er temmelig liten.

 

Litt snålt av Canon å gjøre ett slikt valg mhp. produktnavning, tror det er temmelig mange som blir forvirret så lenge A80 finnes i salgskanelene. Hvis dette skulle havne på billigsalg for å tømme lagre, så mener jeg det er løp-og-kjøp.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

A80 er altså et bedre kamera enn A85. A85 er en nyere utgave av A75 og A95 er en nyere utgave av A80 :hmm:

Har vært litt usikker så jeg takker for svarene.

 

Jeg har selv et A70 og kunne tenke å kjøpe et bedre kamera i A serien. Da blir det nok mest sannsynlig A95.

Er A95 fysisk mye større enn A70? Har en Canon veske til A70. Hadde vært kjekt å kunne bruke denne.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg nok ikke vurdert noe annet enn A95, om du ikke vil gå for G6 :-)

Tror den store forskjellen du vil merke fra A70 er vridbar skjerm + bedre bildekvalitet.

 

Fysisk er dem vel temmelig like? Har aldri sett A7x i real-life, men ut i fra bilder så ser dem ganske like ut. Sjekk evt. mål til web-siden til Canon, evt. se på reviews for kameraene.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...