Gå til innhold

Noen som bruker xmac.no som host? De er vekk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er også kunde hos xmac(er på tiger) og har ikke mottatt noen mail angående nedetiden. Noen andre som hadde problemer med hastigheten før nedetiden?

Søndag kveld lastet jeg opp ting og da var forbindelsen ustabil. Ble stadig disconnected pga. lang responstid/timeout detected. Høy ping hadde jeg også men det tror jeg har med NGT linjen min å gjøre, den har ikke vært helt patent siste tiden (bor i Bergen).

Lenke til kommentar
Hmm ja da så. Jeg har ikke fått noen mail fra de enda. :mad:

 

Kort fortalt; enten vanker det en økonomisk kompensasjon pga. dette.. hvis ikke flytter jeg alle mine 4 sider vekk fra xmac så fort som mulig. Ingen fornyelse av noen kontrakt der da! :thumbdown:

 

I tillegg vil de ikke få en eneste positiv omtale av meg i noe fora.. ingen anbefalinger av noe slag. Dette er rett og slett useriøst, dermed basta!

 

Avventer nå at serveren kommer opp igjen, og at jeg hører fra xmac.

Syntes du trekker dette litt langt RogueFreak, det er kjedelig når slikt skjer, men det er jo her snakk om noe som strengt tatt ligger utenfor xmac.no sin kontroll. At de jobber på spreng for å få til en løsning burde vi se på som positivt da det ikke er de som sliter med akutt likviditet.

 

Hvilken kontakt epost adresse har de på deg da? Hvis det er en av sidene dine som er nede så er det vel ikke så rart om du ikke har fått epost?

 

Til eksempel. Min far har nettjus.no, den var nede og han fikk ikke mail. Jeg har 1stvets.com, som ikke var nede og jeg fikk mail...

 

Personlig har jeg intet negativt å si om xmac.no

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Jeg trekker ingenting for langt!

 

Jeg har fortsatt ikke fått mail. De har 2 separate mailadresser som kontaktpunkt (og ingen er i tilknytning til mine sider, den ene er min hotmail adresse, den andre jobbmail).

 

XMAC siden kan for øyeblikket nås på http://www.xserve.no

Dette fant jeg ut selv, ut ifra mailadressen tikniver ga meg. Dette er tydeligvis heller ikke opplyst grundig nok fra xmac sin side.

 

Når dette skrives, har tiger vært nede i ca. 34 timer. Med mindre det er snakk om større ting utenfor noens kontroll (type brann, naturkatastrofe, o.l.), kan ikke dette forsvares. Jeg vet ikke hva slags type sider de 50 andre kundene på tiger har, men kan tenke meg at dette rammer noen ganske hardt (det er ikke snakk om noen livskrise for meg at sidene er nede, men for andre...vel, ikke vet jeg?).

 

Jeg har hatt 3 andre webhosts gjennom tidene (noen som regnes som seriøse, noen som useriøse...), og har aldri opplevd lignende dessverre. Jeg avventer nå svar fra xmac på hvordan de vil løse dette. Akkurat nå er det eneste som betyr noe, og jeg foretar meg ingenting før det. (Jeg har hittil sendt 3 mail til de, 2 fra min jobbmail og en fra hotmail... videre sendt til både [email protected] og adressen som tikniver oppga; [email protected] - og avventer nå som sagt svar.)

 

Jeg har heller ikke hatt noe negativt å si om xmac frem til dette skjedde, og hadde heller ikke hatt det hvis jeg f.eks. hadde vært på noen av de andre serverene til xmac. Så jeg skjønner at du forholder deg positiv fortsatt Desdichado... men du bør også skjønne at vi som er rammet ikke akkurat hopper opp og ned og roper halleluja over xmac akkurat nå!

 

Det er alt jeg har å si om dette for øyeblikket.

Endret av RogueFreak
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg akkurat en mail fra [email protected]!

 

Den er litt forskjellig fra de andre, så jeg klipper&limer den inn her:

 

VIKTIG INFORMASJON

Rundt 50 av våre kunder har siden midnatt mandag 30. august ikke kunne komme inn

på sine sider - eller xmac.no

 

Dette skyldes at en serverleverandør har fått en akutt likviditetskrise og ikke

har kunne betale sine regninger.Dette har igjen ført til at linjeleverandøren

til serverleverandøren har kuttet linjene til vår og ca. 600

andre servere i deres nettverk. Pga. dette har 1 av xmac.no's servere vært

utilgjengelig siden mandag. 30 august.

 

Vi har flyttet xmac.no over til en annen server for å kunne opprettholde

kommunikasjonen med våre kunder i denne perioden.

 

De kundene som er rammet av dette vil bli kontaktet så langt det er mulig med

den informasjonen vi har tilgjengelig. Denne likviditetskrisen til en av våre

leverandører har kommet helt som lyn fra åpen himmel og vi har i løpet av de

siste timer hatt intens kontakt med både server og linjeleverandør for å få en

løsning på problemene. Vi kan ikke gjøre noe annet enn å beklage situasjonen

som har oppstått og håper dere har fortsåelse for at dette er en situasjon som

er helt utenfor vår umiddelbare kontroll.

 

HVA SKJER NÅ?

Vi har mulighet å flytte domenet til de kundene det gjelder over på en ny server

og lage en ny konto til dem der slik at domenet kommer opp raskest mulig og at

dere kan laste opp siden deres på nytt. For at vi skal kunne gjøre dette må vi

ha en tilbakemelding på dette.

 

Vi har fortsatt ikke fått noe eksakt tidspunkt for når serveren kan komme opp

igjen, og utifra denne mangelen på eksakte tidspunkt ønsker vi å flytte alle

kunder over på en ny server.

 

Så, skulle dette skje, mister jeg alle databaser og innhold jeg allerede har... :mad:

Jeg har en fullstendig DB backup fra 1 eller 2 dager før dette skjedde, men noe vil gå tapt (bl.a. nye medlemmer innmeldt etter bruddet), og jeg må gjennomføre 4 nye installasjoner av PHP-Nuke med diverse tilleggsmoduler, blokker, sikkerhetssystemer, osv. Mao. en ganske langvarig jobb... :cry:

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette snart... men jeg kjenner sinnet bre seg i rasende fart :mad::mad:

 

Jeg har sendt svar tilbake, for å få svar på endel spørsmål... så vi får se hva xmac kan klare. De har ikke mange sjanser igjen hos meg.

Lenke til kommentar

Kjedelig da RogueFreak, har full forståelse for at du blir irritert over dette. Hvor lang nedetid kan man egentlig akseptere før man velger å laste opp på nytt? Databasene dine er jo ikke akkurat slettet selv om de ikke er tilgjengelige.

 

En ting er sikkert, hadde dette vært komersielle sider så hadde nok jeg også "klikket i vinkel". :mad:

 

Vi får håpe og tro at de med det akutte likviditetsproblemet får lånt seg noen kroner litt faderlig kjapt da...

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Har hatt en del mail- og telefonkontakt med de den siste tiden. Og de virker som de er veldig ivrige etter å rydde opp. De har flyttet domenet mitt over til en ny server, men et forum (som jeg ikke har tatt backup av) ligger fortsatt utenfor kontakt inntil videre, men blir flyttet over senere.

 

Så gjenstår det bare en skikkelig kompensasjon så kommer jeg ikke til å bytte webhotell i fremtiden. Forutsatt at det ikke skjer igjen, men det var jo ikke egentlig xmacs feil dette da..

Lenke til kommentar
Jeg fikk akkurat svar nå fra xmac support, og er iallefall litt mildere stemt.

 

Hvis de rydder opp i problemene som de beskrev til meg i mailen, kan det hende at jeg fortsetter hos xmac. Jeg velger per nå og ikke sitere innholdet i mailen, muligens senere litt ettersom hva utfallet blir.

Bare ro deg ned litt, vent og se hva som skjer - som de har sagt er de offere selv for ett annets firmas rot - Ja dere burde få kompensasjon grunnet deres garanti, men utifra det jeg ser har xmacs oppført seg meget proffesjonelt og ryddig.

 

Ser egentlig ikke hvorfor du er så sinna på dem, hver sinna på serverhosterne istedenfor ;)

Lenke til kommentar

Som det står på forsiden deres har en av deres leverandører fått økonomiske problem, uten at xmac visste dette. Og de jobber for å finne løsninger på problemene. At de informerer om det på framsiden på denne måten synes jeg bare er positivt. Skjønner jo at folk blir frustrert av å miste data, men allikevel da… På sidene deres står det: ” Vi tar daglig backup av dataene på vår server, men disse dataene vil kun bli gjenopprettet hvis det skjer hardware feil på vår server. Vi anbefaler derfor alle våre brukere om å ta backup av sine data selv og vi gjør dere oppmerksomme på at vi ikke er ansvarlig fortap av data pga. kundes manglende backup.” Dette er en ganske standardformulering, som de fleste som leier seg inn hos en host burde vite.

Lenke til kommentar

Og som jeg sa før, jeg har db backup og alt annet materiale liggende på min egen PC. Ville derimot ha vært surt og satt opp 4 nye nuke installasjoner.

 

Men etter en del korrespondanse med xmac idag og igår, ser det meste ut til å løse seg. De har flyttet mine domener over til en av sine egne servere. Det ser også ut til at all informasjon som er på den andre serveren vil bli tilgjengelig snart, og de da overskriver all data fra min konto der til den nye kontoen.

 

De har også gitt meg en kompensasjon som jeg er fornøyd med, så jeg vil fortsatt benytte xmac som host.

 

Det har vært jævlig surt mens dette har stått på, men jeg skjønner at xmac ikke kan klandres i noen stor grad. Så, temperaturen i mitt hode har gått ned igjen, og sånn ting ser ut til å løse seg nå, så må jeg si meg fornøyd når dette først måtte skje.

 

Skulle derimot likt og hørt historien bak det selskapet som har skylda. De har 600 servere utleid til diverse hostingselskaper, og at de da ikke klarer å betale linjeleie høres egentlig utrolig ut. Dette har sikkert ikke skjedd over natta hos de, har sikkert vært utallige purringer mens de har forholdt seg passive og ikke meddelt sine kunder hva som var iferd med å skje. Men så er det dessverre en god del totalt useriøse aktører i dette markedet.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke så uheldig å ha side på tiger serveren som gikk ned, men var i prat med xmac folka for å høre hva som skjedde. Synes det virker som de har taklet dette veldig bra og situasjonen som de havnet oppi virker rett og slett utrolig vanskelig. Tror de har hatt en meget tøff uke for å si det sånn :)

 

Fikk høre litt historie rundt det. Serverleverandøren hadde tydeligvis vært 3 mnd over betaling og skyldte datasenteret og linjeleverandøren over 70 000$ da pluggen ble dratt ut. Dette firmaet hadde ikke sendt ut noen informasjon om denne hendelsen på forhånd eller at de var i seriøse økonomiske problemer - virker som de har vært helt helt uansvarlige. Synd at etter min mening et skikkelig bra selskap som xmac.no havner oppi en slik krise.

 

Jeg er ihvertfall en meget fornøyd kunde hos xmac.no og jeg vil si at tiliten min til dem har blitt enda bedre etter at jeg har sett hvordan de har taklet en slik krise.

Lenke til kommentar

jeg har leid plass hos xmac.no

 

Ingen problemer foer i 11-12 idag, etter dette har ingenting fungert, verken min nettside, xmac.no etc

 

Er det umulig aa sjekke min email naar man ikke kommer inn paa domene mitt? Antar at dette er umulig. Dette er litt krise ettersom jeg er i utlandet naa og har sterkt behov for aa ha tilgang til min email!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...