Gå til innhold

Feilbrenning som ikke var det =)


Anbefalte innlegg

Skulle brenne en cd med ei fil, som var på 707MB.

Brukte en Verbatim 700MB CD-R 1-16x compatible, og brenneren var en AOpen 20x. Brenneprogrammet var Nero, versjon 5.5.8.0. med overburning enabled.

 

Helt på slutten av brenningen, fikk jeg feilmelding om at nero "could not end track" eller "could not write en track" eller noe lignende, dessverre tok rutinen ovehånd og jeg klikket vekk feilmelingen :smile:

 

men det rare var at når jeg sjekket cd'n etterpå funket den helt fint.

 

noen som vet hva som gikk 'galt' ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som gikk galt var at brenneren din ikke klare å brenne hele fila.. altså 707 MB, inn på den CD'n jeg har også fått samme meldingen noen ganger når jeg overbrenner. Hvis jeg gjør det på musikk CD (som er det eneste jeg har overbrent enda) så selv om det står at den ikke brant den, så ble den brent. Det er bare det at på den siste sanger på CD'n så stopper den opp.

 

Det er altså CD'n som ikke klarer 707 MB.

Lenke til kommentar

Quote:


fUsiOn skrev (2002-05-05 03:27):

Det som gikk galt var at brenneren din ikke klare å brenne hele fila.. altså 707 MB, inn på den CD'n jeg har også fått samme meldingen noen ganger når jeg overbrenner. Hvis jeg gjør det på musikk CD (som er det eneste jeg har overbrent enda) så selv om det står at den ikke brant den, så ble den brent. Det er bare det at på den siste sanger på CD'n så stopper den opp.


Det er altså CD'n som ikke klarer 707 MB.



 

Men cd'n funket etterpå, og fila også. Den var på samme størrelse som orginalen også, og funket fint.

Så cd'n funker, selv om jeg fikk feilmelding på slutten.

Lenke til kommentar

Quote:


Sunlord skrev (2002-05-05 13:15):

hvordan skrur man på overburning?


 

Tar det rett fra hukommelsen, så det er mulig noe er feil, men det skal ikke være mye om å gjøre :smile: :

 

File --> Preferences --> Expert Features --> Enable Overburn in Disc-At-Once

 

Skal innrømme at jeg var ekstremt sløv da jeg skulle brenne, så når jeg trykket på Burn, så fikk jeg bare beskjed om at cd'n var for liten. Hadde ikke valgt Disc-at-once, men track-at-once istedet tabbe =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...