jocke Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Hei, Har satt opp ein GuildFTPd-fptserver. Denne funker tilsynelatende fint. Men den har noen barnesykdommer. Jeg skal derfor aktivere støtte for passive-modus. Jeg enabler dette, og angir ip-adressen (dynamisk dns, no-ip.com). Men i tillegg må eg oppgi ein portrange (fra - til). Denne står default som 20000 til 20200. Jeg har en Telenor Thomson-router hvor eg må legge til hver enkelt NAT-routing for hver port manuellt. Så da blir det lite aktuellt med 200 porter Er det slik at jeg _MÅ_ ha så mange porter åpne? Hvorfor trengs det i så fall så mange? Og et lite spørsmål; hva er EGENTLIG forskjellen på TCP og UDP? Stusser alltid på det når det gjelder NAT i routeren min. Pleier som regel å kjøre både tcp og udp på alle NAT-regler jeg lager
EDB Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Vet ikke hvor mange porter du må ha åpne, jeg har 15 åpne og passive mode fungerer fint. Vet ikke forskjellen på tcp og udp, bare at jeg bruker tcp på alt uten om Kingpin server
jocke Skrevet 28. august 2004 Forfatter Skrevet 28. august 2004 Takk for et svar som ikke hjalp meg noe særlig videre. Seriøst, takk. Du engasjerte deg hvertfall.
Taxman Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Er det ikke slik at du må ha en port pr samtidig bruker da? Ev. flere porter pr samtidig bruker dersom disse skal kunne ha flere "tråder" åpne.
jocke Skrevet 28. august 2004 Forfatter Skrevet 28. august 2004 (endret) Mulig, høres fornuftig ut i forhold til de 200 portene. Men finnes det da noen enklere måte å åpne en portrange med Thomson SpeedTouch 510i fra TN? Gidder IKKE å legge inn 200 porter manuellt. Endret 28. august 2004 av jallakim
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Jepp, en port pr. samtidige bruker. Så du må sette opp så mange porter som max kobler seg til serveren samtidig.
jocke Skrevet 28. august 2004 Forfatter Skrevet 28. august 2004 Så det er kun pr. bruker? Ikke noe pr. prosess ellerno? Sånn hvis dem f.eks. overfører 3 filer samtidig.
Zic0 Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Det du kan gjøre er å åpne alle portene til din PC. Jeg brukte en annen metode da jeg brukte BPFTP server. Bare åpnet TCP port 21 og vips var det i gang...
r_k Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Mulig jeg er litt ute på isen nå, men forskjellen på udp og tcp er at tcp forventer å få en ack for hver pakke, mens udp bryr seg ikke om om den får ack for pakker som er sendt. Når det gjelder antall åpne porter på ftp, så åpnes det en ny port for hver mappe som åpnes av hver bruker, og da kan du fort gå tom for åpne porter. Ikke helt sikker på hvor lang timeout på en port har. Hadde i alle fall det problemet selv en gang. Løste seg med å øke rangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå