Gå til innhold

Skjermen min blir Gul! Tips ?


*Magnus*

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I en god stund nå, så har skjermen min begynt å flimre mellom vanlig farge å gul farge.

 

Men nå er den helt koko, nå vil den ikke være noe annen farge enn gul, noe som er veldig plagsomt.!!.

 

Den eneste måten å få forhåpentligvis fjernet fargen på er å sllå skjermen av å på.

 

men etter noen sek, så blir den gul igjen..

 

 

Er den noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre for å få den "normal" igjen?

 

 

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke akkurat ut som noe softwareproblem og da er nok skjermen ødelagt. Med mindre du er meget god med hardware, elektronikk og skjermer er det lite du kan gjøre. Dersom skjermen er mindre enn 3 år kan du sende den inn for retur (Det KAN være at det er 5-års-grensen som gjelder her, noe jeg faktisk vil påstå da en PC-skjerm er noe vi gjerne bruker i mer enn 5 år), hvis ikke får du bare kjøpe deg en ny.

 

Tror det er jmdata.no eller noe som har meget bra priser på skjermer.

 

Edit: Heh, regna da med at du hadde sjekket diverse kabler allerede? :)

Forresten, når jeg tenker over det, kan det være smart å ta med skjermen til en kamerat og se om det samme skjer der også før du kjøper en ny :thumbup:

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Hadde samme problem med en Goldstar CRT skjerm. Grunnen var nok at den var utslitt / hardt kjørt. Den gikk alltid på maksimal oppløsning. Først ble bildet gultonet, så begynte bildet å blinke og deretter kom timeglass formen :cry: Skjermen var da ca 4 år gammel.

Endret av sm1pea07
Lenke til kommentar
En kamerat av meg har samma problemet... Det er kabelen som får dårlig kontakt i skjermen hans. Må ligge på en spesiell måte for at det skal funke skikkelig.

hmm. skal rette på kabelen når den bynner å bli gul igjen.. noe som skjer ofte..

 

Men er det ikke tidlig fir å være ente 2 eller 3 år ?

 

22" btw

Lenke til kommentar

Det kan være en løs lodding på printen inne i skjermen. Jeg hadde en gammel 15" som oppførte seg sånn, og det ordna seg etter jeg lodda over lodde punktene på kretskortet der signal kabelen satt. Så hvis den er utenfor garanti og du har loddekunnskaper (eller kjenner noen som kan det) så kan det være en mulig løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...