Radial Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Dette kan være gammelt nytt for enkelte, så bær over med meg i så fall. Som de fleste vet kan man velge flere alternative "rendermodes" i advanced options. Som de fleste også vet vil særlig 'cold' gi noe mer realistisk grafikk, men det kan for så vidt være en smakssak. Personlig foretrekker jeg 'cold', og jeg har alltid hatt en følelse av at frameraten er lavere da enn ved 'default'. Jeg ville derfor teste utslaget på framerate ved bruk av 'default' (som naturligvis er den vanlige metoden som spillet kjører default), 'improved' og 'cold'. Jeg bestemte meg for -Catacombs- og tok totalt 6 screenshots fra to forskjellige plasser på dette brettet. Alle screenshots ble tatt mens frameraten var konstant. Bildene viser samtidig litt av de visuelle forskjellene. Mine instillinger for øvrig: 1600x1200, 4xAA, 16xAF, alle øvrige på maks. Default mode plass 1 Fps 40 Improved mode plass 1 Fps 35 Cold mode plass 1 Fps 33 Default mode plass 2 Fps 53 Improved mode plass 2 Fps 44 Cold mode plass 2 Fps 42 Dette kan ikke anses som noen definitive sannheter. Det kan f.eks. tenkes ulike resultater fra system til system, og fra konfigurasjon til konfigurasjon. Men min mistanke ble langt på vei bekreftet, og faktisk ble jeg litt overrasket over at forskjellen mellom default og cold kunne være så omfattende som bildene fra plass 2 viser. Etter min mening bør folk være oppmerksomme på slike forskjeller når man sammenligner ytelse med tilnærmelsesvis like systemer og innstillinger.
Zyndrone Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Cold får også vekk store deler av jungelen til å se "tegneserie" aktig ut
apwr Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 Hvordan får jeg frem fps på skjermen? Du skriver \r_displayinfo 1 i konsollen!
Nikkos Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 Når du skriver i konsollen, er det da i multiplayer? Om så- er det mulig å få fps frem i vanlig one-player modus?
Veritas_ Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 Cold får også vekk store deler av jungelen til å se "tegneserie" aktig ut Asso, får det til å se tegneserieaktig ut? Eller gjør at den blir mindre tegneserie aktig?
apwr Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 konsollen? Du får frem konsollen ved å trykke på knappen some sitter til venstre for 1. Du kan få frem fps både i singleplayer og multiplayer.
Dʋgɢtung Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Wow! Dette visste jeg ikke faktisk. Har sett de forskjellige modusene, men ikke giddet å sjekke hva de gjør. I morgen, når jeg står opp (har fri hele dagen, hver tirsdag ) skal jeg tusle ned på datamaskinen, skru den på, fyre opp Far Cry og endre til cold mode. Så mye mer realistisk ut, og som tidligere sagt, ikke like tegneserieaktig ut. Håper dette kan bidra til å gjøre spillopplevelsen bedre for min del, for jeg savner et spill jeg er skikkelig hekta på (FPS). Takk for informasjonen og screenshotene!
Janock Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Noen som vet om de rendrings.modene funker kun for nvidia? jeg kjører far cry med et sapphire x800 pro kort og med patch 1.1 og det står bare "not supported"....
Thel Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Jeg har 9800pro og de funker nå for meg, så da er det nåkk bare noe som er feil hos deg!
Thel Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Har ikke patchet noe som helst! Har nettopp skaffet meg det og kun spilt singelplayeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå