kesse Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 har en vanlig 3,5ide disk som jeg har OS på. Kjøpte meg en sata disk som jeg hadde planer om å legge inn spill +++. Har satt i disken, lagt inn drivere fra cd. men pc'en finner ikke disken min?? noen som vet hva som er galt??
Jankee Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Har du formatert/ partisjonert disken? og viss du har win 2000/XP så sjekk om du finn disken i disk management, viss den er der så må den foramterees slik at windows kan lese den. mvh Jan Eirik
kesse Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 hei! takk for svar! Jeg har egentlig ikke noe seilig peiling på data, så hadde vært fint om du kunne sagt litt sånn trinnvis hva jeg bør sjekke? men jeg har ikke formatert den.. for jeg finner den ikke i det hele tatt?
Gone Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Start => Kontrollpanel => Administrative Verktøy => Datamaskinbehandling => Lagringsplass => diskbehandling. Her finner du disken, høyreklikker på den og klikker formater.
kesse Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 wooohooo!!! den funker enedelig!! Tusen takk for hjelpen folkens! MEN, hvis jeg vil at OS skal bli installert på den nye disken, hvordan går jeg frem da??
kevral Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 MEN, hvis jeg vil at OS skal bli installert på den nye disken, hvordan går jeg frem da?? Putter Windows-CDen i CD-Rom'en, skrur av maskinen, går inn i Bios ved oppstart og sjekker at CD-Rom står foran HDD i boot-rekkefølgen, og går ut av Bios igjen. Da vil maskinen boote fra CD-Rom'en og du får mulighet til å formatere gammel system-partisjon og velge hvilken disk/partisjon du skal installere Windows på. Hvis ikke jeg husker mye feil.
gresh Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 MEN, hvis jeg vil at OS skal bli installert på den nye disken, hvordan går jeg frem da?? Se S-ATA guiden. Spesiellt del 2 som omhandler installasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå