Gå til innhold

CRT vs LCD


Edvino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

crt er best till spilling uansett.

 

I tilleg så er en crt bedre til film, og desuten synes jeg en 19"crt ser større ut en en 17"lcd.

Men det finnes mange fordeler med en lcd også. Som foreksenpel bedre å lese på, ikke gjennskinn fra lys og mye lettere.

Endret av Jensi
Lenke til kommentar

Finnes ikke noe fasitsvar. Jeg har en Nec 1760NX, som mange andre her, og liker den godt. Synes ikke den er noe dårligere enn CRT-skjermer jeg har brukt til spill. For min del har det altså vært en utelukkende positiv opplevelse.

 

Den største fordelen til CRT er kanskje prisen. Du får en helt kurant skjerm til mindre penger enn du må ut med for en LCD.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Ja, CRT er best hvis du skal spille. Da kan du kjøre skjermen i forskjellige oppløsninger uten at billedkvaliteten forringes, høyere oppdateringsfrekvens pluss at en 19" kan kjøres opp til 1600x1200 (kanskje mer, forskjell fra skjerm til skjerm) i motsetning til 1280x1024 på 17" LCD.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe skjerm. Så står det mellom å kjøpe en 19" CRT eller en 17" LCD, Hva vil være best på spilling (som den hovedsaklig vil bli brukt til) ?

Herregud så irriterende det er å se slike tråder......du får vel en advarsel nå....å lage en typisk CRT vs LCD er helt høl i huet...det er så UTROLIG mange tråder på forumet som handler om det samme så SØK LITT før du lager slike meningslløse tråder :mad:

Lenke til kommentar

Vel, CRT har jo ikke noe som helst etterslep, og det gjør jo disse litt bedre egnet til spilling av raske FPS spill. Og så har vi jo prisen som er en del hyggeligere på CRT.

MEN, LCD har jo den fordelen at de er MYE enklere å flytte rundt på enn CRT, og med DVI utgang på skjermen, så tror jeg bildets posisjon og størrelse (som du må stille på manuelt på en CRT-skjerm) stiller seg inn automatisk (dette vet jeg ikke 100% sikkert, men mener jeg har lest det et sted:p).

Men LCD har jo også den ulempen at, som noen før meg her nevnte, bildekvaliteten blir redusert hvis en kjører på en oppløsning som ikke er native.

 

Alt i alt vil jeg si at CRT er best på spill, selv om mange LCD-skjermer også passer utmerket godt til det foremålet. Men pga. etterslep og redusert kvalitet ved ikke-native oppløsninger ville jeg valgt CRT til spill.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe skjerm. Så står det mellom å kjøpe en 19" CRT eller en 17" LCD, Hva vil være best på spilling (som den hovedsaklig vil bli brukt til) ?

Herregud så irriterende det er å se slike tråder......du får vel en advarsel nå....å lage en typisk CRT vs LCD er helt høl i huet...det er så UTROLIG mange tråder på forumet som handler om det samme så SØK LITT før du lager slike meningslløse tråder :mad:

..men å lage en tråd som du gjorde nå, var like teit.

Send en PM heller!

 

 

 

Men til Trådstarter, henger meg på bølgen som sier crt er best (til det behovet du har ihvertfall)

Tror at lcd er litt "matte" og at en crt kan gjengi fargene mye (eller mer ihvertfall) skarpere.

Lenke til kommentar

Som allerede sagt er dette emnet diskutert ihjel opptil flere ganger her på forumet. Resultatet er gang på gang at ulike mennesker har ulike preferanser og behov. Det finnes altså ikke noe fasitsvar. Av en eller annen grunn har disse trådene også en egen evne til å tiltrekke seg fanbaoys som reklamerer høylytt for det de tror på, uten å vise det minste tegn til refleksjon.

 

Tråden stenges og trådstrater anbefales å lese LCD-guiden til hardwae samt søke etter de andre trådene om emnet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...