lobster Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 (endret) Jeg skal installere OpenOffice på Suse 9.1. I windowsverdnen har man typisk Program Files/OpenOffice.. Hva er "riktig" sted å legge installasjonen til på Linux? Den komme default opp med /home/bruker/OpenOffice. (Det hadde vært flott om noen svarte raskt da jeg er ett klikk unna installasjonen) hehe Endret 26. august 2004 av lobster
P@rm@nn Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Dette er hvordan jeg gjorde det når jeg innstalerte den (utenom portage) i gentoo. Jeg vil tro at det funker med suse også. Jeg startet, som root, innstalasjonscriptet med optionen -net. Så om jeg har en console i mappen der innstalasjonscriptet ligger så blir det ./setup -net Da får du muligheten til å innstlaere oo.org "system wide" og ikke bare for din bruker. Akkurat menyvalgene husker jeg ikke, men jeg valgte uansett å så innstlaere den i en mappe i /opt/. Så etterpå kjører jeg innstalasjonscriptet som en vanlig bruker og uten -net. Man får da flere valg, jeg velger da den jeg tror kalles workstation, hvor den bare legger en ca 1,5mb i din hjemmemappe, som er konfigurasjonsfiler og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå