olsmor Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Har akkurat fått installert Chello Classic. Har også én stasjonær pc med to nettverksporter, og et trådløst aksesspunkt. Jeg vil gjerne få internett på begge disse. Hvilket program trenger på pc'en slik at kun en ip-adresse (el. mac) vises utad? Chello tillater jo bare en maskin egentlig...
olsmor Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 Hallo! Er det ingen som har peiling på hvordan dette gjøres?
DesertGlow Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Enkleste og beste løsning: Kjøp en router - koster 600 kroner eller noe. Mer komplissert (men billigere): Konfigurer PC med to nettverksporter med "Internet Connection Sharing". Det finnes veiviser for dette i WinXP.
cico Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Skal du ha internett på en pc og et aksesspunkt? Tror du må forklare litt mere.
olsmor Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 (endret) Ja, jeg tenkte å koble modemet til den stasjonære maskinen. Og så tenkte jeg å koble det trådløse aksesspunktet til den andre nettverksporten og da få nett på den bærbare pc'en også (som har trådløst kort) Håper dette klargjøre det Endret 26. august 2004 av olsmor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå