Gå til innhold

Problemer med PCen


Sibi

Anbefalte innlegg

Jegt vet ikke helt hvilken topic dette hører under men jeg tenkte at kanskje noen herfra kunne hjelpe meg. I værste fall så får noen flytte den til passende topic :p

 

Jeg bygde en PC for et år siden som har funket fint helt til den plutselig i går sluttet å virke. Jeg hadde på PCen og tok meg en liten lur, når jeg våknet igjen hørtes PCen ut som en støvsuger som blir slått av og på fort etterhverandre. Den levde sitt eget liv, skjermen var svart mens alle lysene på PCen stod å blinket i fast rytme med vifte lyden som gikk av og på. Det første jeg tenke på var om det kanskje var noe med strømforsyninga eller noe sånnt? Men jeg vet ikke helt hvordan jeg sjekker det :hmm:

 

Etter det åpnet jeg opp kabinettet å sjekket om alle ledningene satt ordentlig, og det så de ut til å gjøre. Så prøvde jeg å skru den på engang til, men denne gangen gikk den ikke på i det hele tatt. Etter å ha ventet 1 min så begynnte den plutselig å lage lyd igjen men det sluttet fort igjen. Sånn holder den på med jevne mellomrom når jeg har strøm til PCen. :thumbdown:

 

MvH

Sebastian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fæl topic, og FÆL bump (skal du bumpe, føy til noe, samme hva).

 

Har ikke så mye å si, annet enn at ved hurtig vurdering høres det ut som det bare er ventemodus/strømsparingsmodus eller noe, men da burde den gå på igjen + at ikke alle lysene burde blinke. Sjekk hvilke lys som blinker, og det er noe som indikerer feil altså, om det står noe om dettte i bruksanvisningen til hovedkortet, eller hva det nå er som blinker. Og sjekk at alle kabler som skal stå i, står i, og at de står på riktig plass (burde vel nesten det hvis den har funka før og ingen har klussa inni der...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...