Gå til innhold

oppgradering av maskina mi


Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å oppgradere cpu og skjermkort. Har idag xp1700@xp2400 og radeon9500@9700pro i en shuttle SN45G.

Kan vel strekke meg til 4000kr omtrent, noen forslag til hva jeg bør gå for?

 

edit: skal brukes til en del spilling på en 19" lcd skjerm, så max oppløsning blir vel 1280x1024...

Endret av kåre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Athlon XP 3000+ 2.167MHz /333MHz

 

POV GeFORCE 6800 128MB Retail

 

Tot: 4 120,00 -

 

Dette kommer på over 120,- kr en hva du hadde tenkt, men jeg ser ingen vits i å oppgradere fra et skjermkort du kjører på Radeon 9700 Pro til 9800 Pro, det blir for dumt, samtidig som du må ha en litt bedre CPU når du først skal oppgradere maskinen din.

 

Utstyr og priser er tatt fra Netshop.no.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Jeg har 1024MB minne.

Er den cpu'en grei å overklokke?

Har jeg plass til 6800? Forstått det slik at de korta er veldig store...

Har aldri prøvd å overklokke den. XP2500 er ganske god til å overklokkes, værtfall på et NF7-S hovedkort. (2.5 GHZ med luftekjøling).

 

Er ikke helt sikker på hvordan 6800 kortene er i shuttle. Kortene er ikke så brede, men de er ganske lange.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Ok, jeg gikk for en Barton 2800+ og MSI 6800. Bestilte ifra pcutstyr, ble akkurat 4000kr med frakt.

Jeg tror ikke jeg orker å begynne med formatering og styr akkurat nå, så jeg må bli kvitt alle referanser og filer som ligger inne på maskina pga atikortet som jeg har nå. Fins det noe slags renseprogram som går spesielt etter alle ati-filer?

Lenke til kommentar
Ok, jeg gikk for en Barton 2800+ og MSI 6800. Bestilte ifra pcutstyr, ble akkurat 4000kr med frakt.

Jeg tror ikke jeg orker å begynne med formatering og styr akkurat nå, så jeg må bli kvitt alle referanser og filer som ligger inne på maskina pga atikortet som jeg har nå. Fins det noe slags renseprogram som går spesielt etter alle ati-filer?

Drivercleaner funker sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...