Gå til innhold

MSN Voice via Linux firewall


Anbefalte innlegg

Har installert en Smoothwall firewall hjemme.

Kjører XP på noen klientmaskiner

Alt fungerer så å si perfekt, bortsett fra Voice og video i msn på Xp-maskinene.

Har sett noen oppskrifter på nettet om hvordan åpne for voice og video på Smoothwall, men siden jeg er helt grønn på Linux, så forstår jeg ikke det kvidder.

 

Spørsmålet er derfor: finnes det Linux-baserte firewaller som har åpent for voice/video i MSN som standard.?

 

Kan Clarkconnect være et alternativ?

 

Kom igjen og gi meg svar dere Linuxnerder! for Linux er jo så bra sier dere.

 

Arnstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja helt mulig det. for:

-Har sett noen oppskrifter på nettet om hvordan åpne for voice og video på Smoothwall, men siden jeg er helt grønn på Linux, så forstår jeg ikke det kvidder.

 

Har funnet noen filer som skal uploades til Smoothwallen. Men hvordan uploader man? :hmm:

 

Derfor så har det vært greit med en distro, som har åpent for dette default.

 

arnstein

Lenke til kommentar
-Har sett noen oppskrifter på nettet om hvordan åpne for voice og video på Smoothwall, men siden jeg er helt grønn på Linux, så forstår jeg ikke det kvidder.

Det har absolutt ingenting med Linux å gjøre, men TCP/IP og UDP/IP, og er det samme på alle brannmurer.

 

Ta en google på "howto firewall MSN forward port"

Lenke til kommentar

MSN tar en helt tilfeldig valgt port for video og lyd. Gjerne opp i 47000 og oppover.

Her er de fleste hjemmerouterne helt åpne, så derfor fungerer det fra første stund med voice og video uten port forward.

 

Nei, får heller bare sette opp min gamle router, og heller bare kaste Smoothwallen i containeren på jobben.

 

arnstein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...