Gå til innhold

Feil på CPU!

w0d00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en AMD 2500+, 2,8 ghz..

Problemet er at når jeg nå kjekket Systemegenskapene,

så står det 1900+, 1,47 ghz..

Reagerte her om dagen på at det bråkte fælt fra maskinen når jeg bootet den opp, så jeg skrudde den av, ventet litt og prøvde igjenn..

Da var det ingen uvanlige lyder..

CPUen er bare 6 mnd gammel, og er ikke klokket..

Noen som har en anelse?? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en AMD 2500+, 2,8 ghz..

Problemet er at når jeg nå kjekket Systemegenskapene,

så står det 1900+, 1,47 ghz..

Reagerte her om dagen på at det bråkte fælt fra maskinen når jeg bootet den opp, så jeg skrudde den av, ventet litt og prøvde igjenn..

Da var det ingen uvanlige lyder..

CPUen er bare 6 mnd gammel, og er ikke klokket..

Noen som har en anelse?? :roll:

hvis du har en xp2500 med 2.8Ghz klokk!! så er det likegreit å si at jeg har xp 9000+

fra spøk til alvor så vil jeg bare si til deg at hvis du har 333fsb på prosessoren din så må du nok stille på frekvensene!! tror det er 166fsb du må ha for å få det riktige hastigheten på prosessoren din!! =)

Sjekk at viftene ikke er gåen'e!! bare lytt etter til hver vifte og sjekk hvilken av de som bråker!! er nok ikke prosessoren som lager lyd.. er sjeldent at de lager lyd :p

Skrevet

du må nok gå inn i bois og velge 166 på bus speed...

den står sikkert på 133 akkurat nå.

og din 2500+ er sannsynligvis 1.8 ghz istedenfor 2.8 :p

Skrevet
du må nok gå inn i bois og velge 166 på bus speed...

den står sikkert på 133 akkurat nå.

og din 2500+ er sannsynligvis 1.8 ghz istedenfor 2.8 :p

ja, den står på 133 nå.. takk for svar..

LOL!! Drømte faktisk inatt at jeg hadde skrevet 2,8 ghz og at moderator blei forbanna på meg og kikka meg fra hele siden.. HEHE!!!! WIERD!! :D

Skrevet

Nå fixet jeg det.. Stillte bus speeden til 166..

Og nå er det 2500+, 1,84 ghz..

Kan jeg stille bus speeden enda høyere??

Har en cooler master cpu vifte som kjøler veldig bra..

CPU tempen er på 40 grader nå.. (i windows)..

Tenkte jeg kanskje kunne få den opp på 2 ghz..

Er det mulig bare ved å stille på bus speeden???

Skrevet

ja du kan stille den høyere, men bare hvis du har ram som klarer det, altså pc3200 eller høyere

hvis du har dette og et ok nforce 2 HK så burde du klare 200fsb ganske greit, du må kanskje øke vcore på cpu til 1,75v for å få det stabilt så sant det ikke blir for varmt da

og det er ved å øke bus speeden du får mest ytelse :thumbup:

kikk litt rundt på poster, søk etter xp2500+ så burde du få nok å lese om overklokking av denne cpu'en langt inn i neste år :)

Skrevet
ja du kan stille den høyere, men bare hvis du har ram som klarer det, altså pc3200 eller høyere

hvis du har dette og et ok nforce 2 HK så burde du klare 200fsb ganske greit, du må kanskje øke vcore på cpu til 1,75v for å få det stabilt så sant det ikke blir for varmt da

og det er ved å øke bus speeden du får mest ytelse :thumbup:

kikk litt rundt på poster, søk etter xp2500+ så burde du få nok å lese om overklokking av denne cpu'en langt inn i neste år :)

Okey.. Har prøvd dette nå.. Men jeg får ikke stillt på v core.. Den er på 1.60 og der blir den.. :roll: Har bra ram da;

http://www.fbn.no/product.php?skin=product...&department=653

Men skulle likt og visst hvordan jeg får stillt på v core.. Virker som den er låst.. :dontgetit:

Skrevet

Du må antakelig gå inn i BIOS igjen og sjekke ut om det er noe som heter System Performance eller lignende. Dette må du sette til user defined/manual, så tror jeg nok du får en del fler valg når det gjelder vcore og andre instillinger!

Skrevet
LOL!! Drømte faktisk inatt at jeg hadde skrevet 2,8 ghz og at moderator blei forbanna på meg og kikka meg fra hele siden.. HEHE!!!! WIERD!! :D

Og 2,8 GHz skreiv du. Tullete :p

Skrevet

Får fremdeles ikke gjort noe med vcore. (Finner ikke ordet vcore i bios).

Jeg stiller på noe som heter CPU Voltage Controll til 1,75, men Everest viser fortsatt at vcore bare er på 1,65..

Noen som vet hva jeg skal hgjøre får å kunne justere vcore??

Skrevet

Ta det med ro og les litt før du skrur for mye ellers brenner du for CPU'n. Det er ikke bare å skru opp å tro at det går bra for det gjør det ikke alltid. Hadde det vært så enkelt hadde vi sluppet å oppgradere CPU'n.

Skrevet (endret)

Vel, har lest MYE og snakket med mange på forumet...

Skal ikke være noe problem å øke vcore med mine specs..

Problemet er bare at jeg ikke finner vcore i BIOS.

Bare for å nevne det så ligger CPUen på 43 grader.. Og det er allright..

Kunne gått vært 53..

Som det sikkert blir hvis jeg justerer opp vcore fra 1,65 til 7,5. :yes:

Endret av w0d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...